Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har köpt ett spädbarninlägg till den Ergosele som vi använt till vår son från det att han var fyra månader, men planerar nu att använda selen långt tidigare till det barn vi väntar i början av nästa år. Jag tycker inte att det verkar optimalt att bära bebisen med båda benen åt ena hållet och har lyckats hitta den här texten på en e-butiks hemsida, men skulle hemskt gärna vilja se foton eller en kortfilm för att kunna förstå beskrivningen bättre. Har någon av er provat denna metod eller vet var det finns en utförligare förklaring?

ERGObaby - Infant Insert

(Tillbehör till ERGObaby Carrier)

För spädbarn ska inlägg (ERGObaby Infant Insert) användas fram tills nacken är tillräckligt stark för att stödja huvudet och barnet kan sitta med benen runtom magen på bäraren. Denna utveckling är individuell - räkna med att inlägg används tills barnet är ca 4 månader gammal eller 65cm lång.

Spädbarn ska alltid bäras i magposition och proceduren är densamma som för större barn med den skillnaden att barnet först placeras på inlägget med ansiktet vänt emot dig och sedan placeras i selen vänt emot dig nära bröstet. Barnet ska nu sitt i huk-bredaben-position (ofta kallad grodposition) där barnets knän är högre än dess rumpa. Detta är ett spädbarns naturliga ställning och främjar en god utveckling av höfterna.
En tjej på FL beskriver det så här:
Sahär gör jag:
sitter i soffan, knäpper fast ergoselen runt midjan,
viker fram den över mina ben, sa den vilar pa benen, axelremmarna utvikta pa sidorna
Lägger insatsen med den raka kanten ca 5 cm upp pa min mage
Tar *** och lägger henne i knäet, trär pa mig axelremmarna
hon hamnar nu med benen i grodposition och
babyinsatsen ligger uppvikt sa att hon sitter i den
och den ligger i selen
sen knäpper jag den i nacken
Hon har alltsa inte huvudet fritt pa nagot sätt utan ligger inbakad som en kaldolme
Kan det vara så att det helt enkelt är så enkelt som det låter? :hmm: Eftersom det blir mjukt och ombonat i ergon (inlägget var större och mysigare än jag hade förväntat mig) så blir det kanske som i en trikåsjal?

Skulle också hemskt gärna se foton/film!
Skulle nog tagit lite kort innan jag skickade iväg inlägget till dig Jemmah :-) Tycker det är supersvårt att förklara, men det fungerar utmärkt att bära i grodposition. Första gångerna satte jag på mig ergon med magbältet, la Leo på insatsen o sedan vek jag upp insatsens nederdel la Leo mot min mage, maken fick hjälpa till att få på mig Ergon så att jag kunde se till att Leos ben hamnade rätt. Insatsen hamnar som en halvcirkel runt hela barnet och i och med att man viker upp nederdelen så skyddar den nertill o ser till att barnet hålls på plats. Sen läste jag någonstans, minns inte var dessvärre, att man kunde sätta inlägget på plats först, dvs ta på dig ergon helt, men förläng axelbanden, lägg ner insatsen med nederdelen uppvikt. Sedan är det bara att hala ner bebisen och rätta till för att sedan dra åt axelbandet. Detta tyckte jag var enklare för det var så lätt att göra själv.
Hängde ni med?
att sitta i soffan låter väldigt smart, det tycker jag var en bra beskrivning på ett enkelt sätt att lösa det, att jag aldrig tänkte på det!!! :-) ...och ja, det är så enkelt. Bebisen är helt omsluten av insatsen.
Tack för ditt svar Tezz! Låter högst begripligt. Ser fram emot att testa när bebisen kommit! Skulle jag inte vara nöjd med Ergo+inlägg har jag en Mei tai att använda eller kan överväga att köpa en Manduca eller beco då.
Vad bra att det var begripligt :-) Det är svårt att slå trikåsjalens mysighet, men Ergons smidighet gjorde den till ett väldigt bra komplement :-)

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?