Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
1
1%
3
5
4%
4
33
29%
5
76
66%
Användarens profilbild
Av Siggan
#424643
Jag ger min stork en 5:a! Har en Leo Turkis 4,1 m som jag är supernöjd med. Köpte den i första hand pga utseende och var lite orolig att den skulle vara klumpig och svårknuten som en del verkar tycka. ( Det var ju min första vävda sjal.)

Jag tycker inte alls den är svår att handskas med. 4,1 meter blev perfekt längd för mig som är ca 165 cm och ganska smal. Då kan jag knyta omslutet på magen med knuten bak. Jag hade inte velat ha en längre eftersom det hade blivit mycket tyg över vid andra knytningar.

Ända negativa jag kan säga är att den saknar mittmarkering, men det har jag sytt dit själv nu.
Av EmmaD
#488454
min första och kanske enda sjal men jag är jättenöjd! :D
Färgerna föll jag för på direkten och även om den är lång(4,6) så börjar jag få till det ganska bra nu.Bild
Av surftrollet
#491906
Jag älskar min Ulli. Har en 4,6:a.

+ Olikfärgade kanter, lättknuten, stadig, snygg ;)
- Den har en lapp som sitter typ 10 cm från mitten på ena långsidan, jag tycker den skulle sitta på mitten så man får lika mycket sjal kvar på båda sidor om knuten när man är klar.
Användarens profilbild
Av Monique29
#603094
4:a
Användarens profilbild
Av sagogrynet
#603119
Jag ger storken högsta betyg.
Den avlastar jättebra (bäst av alla mina sjalar) och kostar en rimlig peng.
Mina är dessutom väldigt mysiga och mjuka.
Mina Leosar ska aldrig flytta! :heart:

Leo Rouge (och förkyld flicka)
Bild
Leo Turkis
Bild
Användarens profilbild
Av zingo
#1195099
Jag har en STORK LEO RÖD å jag älskar den !
Den får 5:a.
Användarens profilbild
Av hcvc
#1452446
Min Stork Ulli får en 5:a!
Tyckte först att den bara var tjock, bred, varm och otymplig. Fick liksom inte till det med knytningen. Trodde att det det berodde på sjalen, eller att jag var nybörjare, och tänkte sälja den. Men efter ett par tvättar inkl strykning, lite flätning och flitig användning är den helt underbar!
+
Lättknuten, blir perfekt knytning varje gång, eftersom den också är så lätt att justera i efterhand. Är stadig men följsam och avlastar riktigt, riktigt bra. Fin kvalitet på både tyg och färger, känns nästan outslitlig.
-
Synd bara att Storchenwiege har så tråkiga färgställningar, och så är den klart varm, som alla andra vävda, tjocka sjalar.
OBS!
att Storchenwiege inte mäter med de sneda ändarna, så min 4,6:a mäter strax över 5 meter längs med ena långsida, och så får man märka ut mitten själv.
Användarens profilbild
Av Plommis
#1491368
Jag har hittills burit i trikåsjal och hoppe... men har nu har jag plockat fram fina storken Ulli.
Och guess what? Jag är förälskad.... :heart: :heart: :heart:
Av Löv
#1517270
Jag har en leo marin, kort variant (kan den vara 3,2 eller något, minns ej). Har använt den till höftbärning och nu med vår nyfödda till vagga. Jag tycker den är väldigt mysig och smidig. Dock fungerade den bättre till höftbärning än vagga, som jag har svårt att få till. Detta har kanske mer med längden än med sjalen att göra.

Storken får en fyra av mig, jag tycker den är lite för tjock i min smak, men som sagt väldigt gosig och oerhört praktisk (min man använder den varje dag!).
Användarens profilbild
Av Malinkr
#1517415
Har länge lånat en Stork Leo och jag ger den en femma för att den AVLASTAR så bra. Jag har andra sjalar som jag tycker är snyggare men återkommer alltid till Storken för att den funkar i alla lägen även om man får till en halvdan knytning. Ska du bara ha en sjal så kan jag rekomendera denna. Om man är rädd för att den är för varm på sommaren så kan man ju knyta "sommarknytningar" där man bara har ett lager tyg om barnet så blir det svalare.
Användarens profilbild
Av Krapplack
#1558558
Hittills min favorit. Har en Leo Natur 5.4
(det jag jämför med är Hoppe tunn och tjock, har aldrig provat Easy eller Didy- men är nyfiken!)

Köpt begagnad billigt, den är nog välanvänd - ingen strävhet alls i den. Jättemjuuuuk, följsam. Förlåtande mot snabba knytningar. Inga jätteknutar.
Avlastar toppenbra.

Tror aldrig den får flytta - möjlighen en flytt till soffan, som gosfilt när lintott är för stor att sjalas.

Kan däremot tänka mig att köpa en till - färgstarkare, för att variera med.
Användarens profilbild
Av millla
#1671157
Jag hade en stork leo rouge som var kanonskön. Mjuk, go, avlastar toppen! Jag har inget att anmärka på vad gäller bärkomfort. Jag tycker dock inte att utseendet är det allra roligaste, därför gav jag den en 4:a.
#1749036
Jag har en Leo rouge som jag tycker är för stum. Jag behöver en mer elastisk sjal för att mina knytningar ska bli bra. Jag har haft en Albert också, och en inka-ringsjal, och de har också varit stumma tycker jag.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?