Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Veronica
Jag läste i nån recention att spiky var bättre än yaktrax på is, så jag har skaffat ett par såna, men vintern är ju inte här än så jag har inte hunnit testa dem än.
Användarens profilbild
Av hcvc
Träffade en tant en gång som ramlat och brutit benet, första dagen med is och blixthalka. Varför hade du inte broddar var självklart frågan man hade lust att ställa. Men hon berättade, fast jag avstod från att fråga, att det hade hon haft... ....och av den anledningen halkat på stentrappan på väg ut :shock: .

Okej, ingen hjälp på något sätt i den här tråden, men nu kan jag iaf följa den fortsatta diskussionen kring vilket märke som kan vara värt att köpa.
Av doc
vad bra att det dyker upp, ville fråga hur man bär när det är halt.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker att tvärstopp från apoteket är bra. obs, köp inte de jättebilliga från apoteket för de är helt livsfarliga inomhus. men tvärstopp som är dyrare är både praktiska, diskreta och funkar bra.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag har haft Spiky och gillar den, de blir inte snorhala på sten som andra. Men det blir rätt fula märken på altanen...
Av anpa
Tack för era svar. Det lutar åt Spiky.
Jag vet att man kan ramla med broddar också, men det är iaf en försiktighetsåtgärd. Självklart måste man vara mycket försiktig ändå...
Av RG78
Jag hörde att Yaktrax går sönder väldigt lätt, och att en del återförsäljare slutat sälja dem just av den anledningen. Läste på nätet, på en återförsäljares forum, om någon som förbrukat 5 par under en säsong...inte helt billigt med tanke på att de ändå kostar över 200 spänn. De går tydligen sönder bara man går på barmark om man har otur.

Spiky har fått bäst i något test. Sen finns det ju även inbyggda broddar i vissa skor numera. Någon som har erfarenhet av hur det fungerar?
Användarens profilbild
Av Kristina
RG78 skrev:Jag hörde att Yaktrax går sönder väldigt lätt, och att en del återförsäljare slutat sälja dem just av den anledningen. Läste på nätet, på en återförsäljares forum, om någon som förbrukat 5 par under en säsong...inte helt billigt med tanke på att de ändå kostar över 200 spänn. De går tydligen sönder bara man går på barmark om man har otur.

Spiky har fått bäst i något test. Sen finns det ju även inbyggda broddar i vissa skor numera. Någon som har erfarenhet av hur det fungerar?
Jag har använt broddar på vintern i 5 år och bara gjort av med två par yaktrax, eller om det rentav är så att jag fortfarande använder de första jag köpte. På vilket sätt brukar dom gå sönder? Enda som är fel på mina är att stålspiralen har lossnat lite i någon kant, men det påverkar ju inte funktionen.
Användarens profilbild
Av sacha42
Poffan skrev:
RG78 skrev:Jag hörde att Yaktrax går sönder väldigt lätt, och att en del återförsäljare slutat sälja dem just av den anledningen. Läste på nätet, på en återförsäljares forum, om någon som förbrukat 5 par under en säsong...inte helt billigt med tanke på att de ändå kostar över 200 spänn. De går tydligen sönder bara man går på barmark om man har otur.

Jag hade mina yaktrax hela förra vintern ca 2 timmar/dag och dom är fortfarande hela.
och jag har haft mina i 3vintrar och de fungerar fortfarande klockrent :D
Användarens profilbild
Av Asia
puffar för jag vill ha mer tips
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Mitt första par Yaktrax gick sönder lite första vintern. Spiralerna nötte av gummit på något ställe. De gick fint att använda ändå och jag hade dem två säsonger. De jag köpte förra året har inte blivit nötta alls. Jag tror att de första gick sönder för att jag hade dem på för nätta skor. De töjdes liksom inte ut tillräckligt mycket.
De blir väldigt hala på hårda golv, men ute tycker jag de är toppen. Jag tycker blankplogad snö är det allra halaste och på sånt underlag är de suveräna. De är kanske lite sämre på is, men den är inte lika hal att gå på tycker jag. Jag gillar att de funkar bra på barmark också, och så sitter de så bra på skon med kardborren som går över foten.
Förhäxat projekt? *klart, med bilder*

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?