Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

camsch skrev:Jag har börjat knyta min dotter i dubbelt omslutet på höften i stället, funkar jättebra!
Du knyter alltså på samma sätt som dubbelt omslutet kryss på magen, men när du sätter i barnet så sätter du honom/henne på höften i stället för på magen. Se till att sjalen hamnar rätt långt ner på motstående axel och kryssar över baken och under benen som vanligt. Sprid som vanligt ut tyget över rumpan från knäveck till knäveck.
Det där verkar smart. Ska prova så snart tösen vaknar
juliaanna skrev:Vilken höftknytning tycker ni är bäst? Går det att bära på höften utan att det blir sned belastning? Blev sugen på att prova nu när ni gör så mycket reklam :) .
du kan prova höftkryss, det blir lite ojämn belastning eftersom tyget bara går på ena axeln men mycket av tyngden hamnar i alla fall på höfterna. beskrivning: http://www.edenbaby.se/pages/hoftkryss.php
Har testat höftkryss nu några gånger. Edvin är nöjd men jag tycker att det blir ganska tungt. Finns det någon annan knytning på höften? Har en 5,2 meters sjal så blir väldigt mycket över med höftkryss.
Av juliaanna
camsch skrev:Jag har börjat knyta min dotter i dubbelt omslutet på höften i stället, funkar jättebra!
Du knyter alltså på samma sätt som dubbelt omslutet kryss på magen, men när du sätter i barnet så sätter du honom/henne på höften i stället för på magen. Se till att sjalen hamnar rätt långt ner på motstående axel och kryssar över baken och under benen som vanligt. Sprid som vanligt ut tyget över rumpan från knäveck till knäveck.
Har du smokingbältet ytterst när du knyter eller gör du som när man knyter X-omslut på ryggen?
Glömde fråga om ni knyter med barnet i sjalen eller stoppar i det i efterhand. (Blev plötsligt i behov av spegel igen när jag skulle stoppa i Edvin på magen med smokingbältet innerst här om dan, så det kändes inte så smidigt :wink: )

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?