Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av frida
fast det är ju en prototyp än så länge...
Lätt att glömma :oops: , blir mycket ::blahblah:
Användarens profilbild
Av Anso
Min blå Groddy är helt klart glattare (gör den lättknuten) i väven en Hoppediz (inte lika ullig om man nu får säga så utan att för den saken säga att Hoppediz är en ulltuss), mer lik en Didy LISA men tunnare och blankare ändå. Jag hittade inte heller några vävfel på min blå. Gillar de sköna fållarna! Och som sagt så är det ju bara en testsjal och ingen färdig produkt vad jag kan förstå.
Senast redigerad av Anso den fre mar 10, 2006 07:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Sara P. H.
Min gröna hade också fel och var lite grov... :cry: MEN jag förstod det som att Groddy hade flera parallella projekt - att grundidén var att testa en lite ny/annorlunda utformning ( :?: :this: varför ser alla lång-sjalarna nästan likadana ut ?(bredd/längder/snedskurna osv) -för att det är det lättaste- att kopiera en tidigare hit- eller för att det är den allra bästa sjalformen??)och att skapa en riktigt bra :D svensktillverkad sjal med någon form av miljömärkning så småningom... :blahblah: Kanske babblar jag bredvid munnen men jag tror inte det kan vara nå´n stor hemlighet ... kommer snart står det ju på hemsidan...
Användarens profilbild
Av Sara P. H.
Katharina skrev: Nytänkande är rätt :-) Men det är ju inte som så att man kan ta dubbla priset mott hoppediz bara för att man skurit ändarna annorlunda... För det priset så krävs en hel del av väven. Tycker jag...
:iagree: Men det är ju som sagt en testsjal! ( Och de blå var tydligen bättre! ) Undrar om det blir någon ny testomgång?!
Sedan är det ju konstigt att design inte räknas om grejjen som designats är gjord av tyg...
( :blahblah: :this: och ordentligt testade genomtänkta =>prisvärda(kvalitet< > kvantitet ) :cry: men dyrt :roll: även om det smärtar när man ska hala upp plånboken :lol: och äta linsgryta till middag nästan hela nästa vecka :wink: är det nog värt de där kronorna eller?!)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Hur är ändarna skurna? Är de liksom spetsiga istället för snedskurna?
Användarens profilbild
Av Ester
hmmm.....det verkar vara ganska skilda uppfattningar om sjalen.

Jag för min del känner nog att det jag skulle önska är lite nytänkande i tyget - mönster-färgkombinationer sedan vävsätt och kvalitet på tyget minst intressant tycker jag nog nytänkande i hur ändarna är skurna är.

jaja...vi får väl se...men som sagt - det är nog ingen lätt upgift att ge sig på att göra en ny vävd sjal.

men vi får väl se......
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Ang priset så tror jag inte alls att det är överdrivet. Visst är hoppisarna billiga, men de är också vävda i Indien! Priser på asienproducerat brukar ligga långt under svenskproducerat.

Tror absolut på en marknad för en svensktillverkad sjal. Priset är ju långt ifrån det enda att konkurrera med hos dagens köpstarka småbarnsföräldrar :hello: (jag är inte en av dem :evil: :wink: )

Jag tycker också att det är trist om det blir en negativ attityd kring detta. Nu får vi väl försöka möta denna kuliga idé lite öppensinnat. Som sagt, en ny sjal på marknaden är ju hur kul som helst, och en svensk sådan dessutom!
:tumup:
Att de sen inte ligger på och jobbar jättesnabbt med testningen och det runt omkring är ju deras bekymmer eller vad man nu ska kalla det. JAG lider då inte av att ha sjalen hos mig ett tag till. :twisted: Vem vet de kanske har annat för sig också, än att göra sjal menar jag :wink:

Jag hade nog behållt min om den varit grön, tycker den gröna såg asafin ut :love:
Användarens profilbild
Av Anso
Sara med -98 -02 -05 skrev:
"Ang priset så tror jag inte alls att det är överdrivet. Visst är hoppisarna billiga, men de är också vävda i Indien! Priser på asienproducerat brukar ligga långt under svenskproducerat."

Säkert inte så billigt att tillverka i Sverige, kan bara instämma.

"Jag tycker också att det är trist om det blir en negativ attityd kring detta. Nu får vi väl försöka möta denna kuliga idé lite öppensinnat. Som sagt, en ny sjal på marknaden är ju hur kul som helst, och en svensk sådan dessutom!"

Instämmer igen.

"Jag hade nog behållt min om den varit grön, tycker den gröna såg asafin ut"

Kan du inte fråga om du kan få byta till dig en grön då? :D
Senast redigerad av Anso den fre mar 10, 2006 08:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Nova
Ja, jag hade nog hellre istället velat ha en blå. :roll:
Särskilt om den hade varit mjukare och tunnare.
Ja, ja. Så kan det gå. :D
Användarens profilbild
Av norkmedoo
Sara med 98+02+05 skrev:Ang priset så tror jag inte alls att det är överdrivet. Visst är hoppisarna billiga, men de är också vävda i Indien! Priser på asienproducerat brukar ligga långt under svenskproducerat.

Tror absolut på en marknad för en svensktillverkad sjal. Priset är ju långt ifrån det enda att konkurrera med hos dagens köpstarka småbarnsföräldrar :hello: (jag är inte en av dem :evil: :wink: )

Jag tycker också att det är trist om det blir en negativ attityd kring detta. Nu får vi väl försöka möta denna kuliga idé lite öppensinnat. Som sagt, en ny sjal på marknaden är ju hur kul som helst, och en svensk sådan dessutom!
:tumup:
Att de sen inte ligger på och jobbar jättesnabbt med testningen och det runt omkring är ju deras bekymmer eller vad man nu ska kalla det. JAG lider då inte av att ha sjalen hos mig ett tag till. :twisted: Vem vet de kanske har annat för sig också, än att göra sjal menar jag :wink:

Jag hade nog behållt min om den varit grön, tycker den gröna såg asafin ut :love:
:iagree:

fast jag har en grön :wink:
kan du inte fråga om du får byta :D
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Knyttet & K skrev:Hur är ändarna skurna? Är de liksom spetsiga istället för snedskurna?
Puffar lite...
Användarens profilbild
Av norkmedoo
Knyttet & K skrev:
Knyttet & K skrev:Hur är ändarna skurna? Är de liksom spetsiga istället för snedskurna?
Puffar lite...
lite nyfiken va? :wink:
Användarens profilbild
Av melles mamma
jag har en blå och jämför den bäst med en hoppiz. jag har fått priset 497kr och den är jätte"noppig" alltså vävfel. och sedan är den ju ganska kort. man får ju nästan en ny stork UTAN vävfel för det priset :?

den är tunn och mjul men den går inte att jämföra med tex en easy som jag då hellre skulle lägga pengarna på.
Användarens profilbild
Av frida
Knyttet & K skrev:
Puffar lite...
Sjalen är inte rombisk utan har spetsarna på samma sida, och de är spetsigare än vanligt
Användarens profilbild
Av Nova
melles mamma skrev:jag har en blå och jämför den bäst med en hoppiz. jag har fått priset 497kr och den är jätte"noppig" alltså vävfel. och sedan är den ju ganska kort. man får ju nästan en ny stork UTAN vävfel för det priset :?
Det är specialpris på just de med vävfel! :wink:

Nej, skämt åsido. Det där är priset man fick innan det kom ett meddelande till att det sänkts till 390 kr.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?