Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helen
Om man är lite trött och bara ska sy ett par sömmar för att sy den där kjolen till dottern som man har lovat henne ganska länge och har tre symaskiner stående med strömmen igång, det är kväll och man har varit i gång hela dagen och precis jobbat klart kan det hända lustiga saker.

På rad framför mig står overlocken, coverlocken och den vanliga symaskinen med strömmen igång. Jag använder dem växelvis.
Jag skulle bara sy ner midjekanten runt resåren med coverlocken. PÅ golvet finns dels fotpedaler, men också en liten soptunna och en låda med spilltyg. Jag riktar in tyget, sänker ner pressarfoten, koncentrerar mig på tyget jag håller i och trycker på fotpedalen och....... overlocken bredvid sätter en väldig fart, medan coverlocken fortfarande står still. Det tar någon sekund innan den trötta hjärnan fattar vad som händer och jag ger upp ett skratt och byter fotpedal. :rodna: :Hahaa:

Dotterns kjol blev färdig och jag och barnen började resan hemåt allt för sent. jag tror dottern kände att det var värt att stanna i butiken lite längre än vad som var tänkt. Det blev ju en kjol som mamma lovat. :mrgreen:
Av Kleopatrina
:Hahaa:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?