Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av maya
Har för första gången på mycket länge gjort trolldeg till mina små. Den blev bra först men när vi skulle använda den idag igen var den alldeles klibbig och fastna på händerna. Hur ska den förvaras? Jag trodde den skulle vara i kylskåp. Eller beror det på att jag inte hade alun i?(Hade ingen hemma)
Av Signatur
Det blir kladdigt utan alun. Har också gjort den missen. Tror att degen börjar degradera eftersom den inte har något konserveringsmedel om man hoppar över alunet.
Användarens profilbild
Av tinika
Ja, man behöver alun, fast det går att ta citronsyra istället också om man vill, men nått behöver man, det går inte att utesluta helt tror jag.
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag har testat med citronsyra och ena gången så blev det toppendeg som höll sig hur länge som helst. Andra gången så blev det bara smet. Den andra gången så hade jag köpt havssalt billigt någonstans och använde den. Den smälte. Mineralsalt (typ vanligt salt med jod) funkar däremot utmärkt till sådan lera.

//Kaja

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?