Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av erisara
Jag gillar kvaliteten på kanintyget mer än kaninerna så nu undrar jag om någon vet var man kan få tag i tyg av liknande kvalitet fast antingenenfärgat eller med annat tryck. Jag har för mig att ag sett något i en tråd någon gång men sökfunktionen vill inte samarbeta med mig idag.
Användarens profilbild
Av Sedum
Jny design hade ju turkos, brunt och "naturvitt" också. Alla var inte exakt samma kvalitet, men kolla med henne.
Användarens profilbild
Av Sedum
KajsaW skrev:Jny design hade ju turkos, brunt och "naturvitt" också. Alla var inte exakt samma kvalitet, men kolla med henne.
http://jnydesign.blogspot.com/2008/02/n ... frger.html
Det verkar vara slut.
Det benvita skulle man ju kunna färgat annars i valfri färg.

http://www.neanobelle.se har också sålt detta tyg. Vet inte om de har kvar dock, för jag hittar det inte nu. Men har en hel del andra fina tyger.
Användarens profilbild
Av Fina
e-slöjd tycker jag har liknande kvalite på sina tyger, om inte bättre. :D
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Minns jag rätt är det Andersson & Hjalmarsson i Ulricehamn som tillverkat kanintyget. Rimligtvis har de motsvarande tyger även i andra utföranden. De har väl bara butiksförsäljning, men melon bor ju i närheten av dem och har tidigare erbjudit sig agera tygköparombud för de som varit intresserad av velour från dem (de tillverkar kalikås velour). Gissningsvis borde hon kunna tänka sig att handla trikåtyger också från dem om du skulle vara intresserad av det. :wink:
Av Marine78
Josefina skrev:e-slöjd tycker jag har liknande kvalite på sina tyger, om inte bättre. :D
Håller inte med om att deras kvalitet är bättre. Kläderna som sytts här i kanintyg har blivit betydligt mer flitigt använda än E-slöjdskläderna och de senare har blivit noppriga mycket, mycket fortare. De flesta kaninkläder är fortfarande utan noppror faktiskt.
Av Marine78
Delfinen_78 skrev:Minns jag rätt är det Andersson & Hjalmarsson i Ulricehamn som tillverkat kanintyget. Rimligtvis har de motsvarande tyger även i andra utföranden. De har väl bara butiksförsäljning, men melon bor ju i närheten av dem och har tidigare erbjudit sig agera tygköparombud för de som varit intresserad av velour från dem (de tillverkar kalikås velour). Gissningsvis borde hon kunna tänka sig att handla trikåtyger också från dem om du skulle vara intresserad av det. :wink:
Du minns rätt ;-) Även flera utav Jofotex tyger är därifrån.
Av Marine78
KajsaW skrev:
KajsaW skrev:Jny design hade ju turkos, brunt och "naturvitt" också. Alla var inte exakt samma kvalitet, men kolla med henne.
http://jnydesign.blogspot.com/2008/02/n ... frger.html
Det verkar vara slut.
Det benvita skulle man ju kunna färgat annars i valfri färg.

http://www.neanobelle.se har också sålt detta tyg. Vet inte om de har kvar dock, för jag hittar det inte nu. Men har en hel del andra fina tyger.
Det benvita har jag många meter av här hemma som skall bli en hel massa andra färger. Det är kul att färga!
Användarens profilbild
Av erisara
Delfinen_78 skrev:Minns jag rätt är det Andersson & Hjalmarsson i Ulricehamn som tillverkat kanintyget. Rimligtvis har de motsvarande tyger även i andra utföranden. De har väl bara butiksförsäljning, men melon bor ju i närheten av dem och har tidigare erbjudit sig agera tygköparombud för de som varit intresserad av velour från dem (de tillverkar kalikås velour). Gissningsvis borde hon kunna tänka sig att handla trikåtyger också från dem om du skulle vara intresserad av det. :wink:
Låter intressant. Hmm, man kanske skulle ta sig en utflykt till Ulricehamn någon vecka. :twisted:
Användarens profilbild
Av glis
Andersson och Hjalmarsson har öppet på tisdagar och torsdagar mellan 14-18. Fast det har hänt att de har stängt då med, fråga Kvarnvik... Det kanske är värt att ringa och kolla.

När jag var där för ett par veckor sedan var det ont om interlock som jag tror att kaninerna är. De hade typ två sorter i butiken. De kanske har fler om man frågar men jag fegade ur. Köpte den ena, enfärgad turkos, och den är kanon i kvaliteten men inte exakt som kaninerna.

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?