Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sabe
Jag har just fått symaskin :)

Är lite sugen på att börja sy kläder till dottern och kanske framförallt återvinna sådant vi har, men tänker att det kanske vore bra med en bok. Jag har inte sytt på flera år och jag känner att jag behöver lite goda råd och idéer. Vad tror ni om den här?

http://www.bokus.com/b/9789150106848.ht ... rch_result

Någon som har den och vad tycker ni i så fall om den?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jag tycker att BabyCool var rolig och inspirerande, men samtidigt den typ av bok jag inte nödvändigtvis känner att jag behöver äga utan lika gärna kan låna på biblioteket! :-D

(fast jag skulle ju iofs inte ha något emot att ha ett eget ex av den hemma i bokhyllan... :wink: )
Användarens profilbild
Av Krapplack
Jag gillade den - men har bara lånat på bibblan. Sydde en mössa efter idé därifrån, men utan mönster... och ja, den blev ganska babycooool 8)

Jag har "sy till småbarnen" också (Anita Gunnars) den tycker jag inte är så bra, eller så är det för att jag är otålig, rätt sopig symaskinist :oops:
Användarens profilbild
Av sabe
Krapplack skrev:Jag gillade den - men har bara lånat på bibblan. Sydde en mössa efter idé därifrån, men utan mönster... och ja, den blev ganska babycooool 8)

Jag har "sy till småbarnen" också (Anita Gunnars) den tycker jag inte är så bra, eller så är det för att jag är otålig, rätt sopig symaskinist :oops:
Det låter lite läskigt med "sy till småbarn". Jag får prestationsångest om det känns för nära syslöjden i skolan. Jag är inte jättebra på att sy :oops: Framförallt är jag inte så noggrann.

Kanske jag ska köpa Baby cool det verkar vara den inspiration jag behöver. Den är ju inte så dyr heller och det är kö på bibliotekets bok. Dessutom kostar det en tredje del av boken att åka buss in till stan ;)
Användarens profilbild
Av Björklöv
Köp du boken! Jag har den och det bläddras friskt i den när jag söker inspiration. Dessutom följer det ju med mönster så då är det lätt att göra det man blir sugen på att sy! Vill dock påpeka att storlekarna är VÄL tilltagna sydde ett par byxor häromdagen, i stl 74/80, som blev större än ett par 92:or som ligger här hemma och väntar på att växas i
Användarens profilbild
Av HH
Jag köpte oxå den boken när jag började min "sykariär" super bra, lätta mönster, bra förklaringar, mycket inspiration och roliga ideer. Sen när man fått lite kläm på det hela är det lätta mönster att göra om och göra till ens egna kläder / mönster. Tycker absolut att det är en bok värd att köpa!

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?