Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag blir helt tokig! Vad ÄR det med sybehörsTANTER och blixtlås??!?! Vill dom helt enkelt inte sälja blixtlås av nån anledning?
Har försökt länge nu att hitta ett blixtlås till en panel till min HH jacka. Men får alltid samma överlägsa blick och snorkiga svar när jag ber om hjälp. Tanten idag (Roslagens Tyghus) ville inte ens titta vad det var för dragkedja i jackan! (Dit åker jag inte ingen...)

Nu har jag bestämt mig för att skicka efter, för nu har jag lyckats lista ut att det är en YKK Vislon #5 jag ska ha (snurrade jorden öht innan Internet??!?!), men jag behöver lite åsikter om färgen...

Jackan är ljusbeige. Men fleecen och vindtyget jag köpte är svart för först hade jag tänkt göra panelen till min fleecejacka (som är svart. Ev syr jag på en extra kedja så panelen passar till fleecjackan också...)
Men nu kommer alltså panelen va svart och jackan ljus. Jackans kedja är ljusbeige.
Vad tycker ni, ska den svarta panelen ha svart eller ljusbeige kedja?

//A
Av Lillblomma
Förtydligande kanske...

Ser det knäppt ut att knäppa ihop en svart kedja med en ljusbeige? För jag hade inte tänkt göra nån "flärp" över dragkedjan (för då måste jag ju leta upp tryckknappar som passar med de på jackan med!)

//A
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Om du ska ha samma kedja till fleecen också så tycker jag att du ska ta en svart. Annars blir det konstigt om du har en svart jacka och svart panel men en beige dragkedja.
Användarens profilbild
Av glis
Jag tror att det kommer se döläckert ut med en beige och en svart halva ihopdragna om någon nu tittar. Mest troligt är väl att alla kommer beundra dig och ditt vackra barn!
Av Lillblomma
Maddemoa skrev:Om du ska ha samma kedja till fleecen också så tycker jag att du ska ta en svart. Annars blir det konstigt om du har en svart jacka och svart panel men en beige dragkedja.
Nä. I vilket fall måste jag sätta en extra dragkedja som passar fleecen. Å då tänkte jag att jag sätter den utanpå/utanför den andra lixom så syns inte den beiga kedjan när jag har den svarta jackan. Lixom.
Fast jag har nog bestämt mig för att det blir en svart dragkedja i alla fall...
Men då är ju frågan, vilken jacka kommer jag att använda oftast... Vill ju HELST ha den kedjan ytterst...

I-landsproblem...
Men tack för din input!
//A
Av Lillblomma
glis skrev:Mest troligt är väl att alla kommer beundra dig och ditt vackra barn!
Jo, det förstås...
glis skrev:Jag tror att det kommer se döläckert ut med en beige och en svart halva ihopdragna om någon nu tittar.
Nä, tänk vad man kan haka upp sig på HELT oviktiga detaljer! Men ja, det blir en svart som kommer att sitta ihop med en beige. Kanske ser lite ballt ut... Eller konstigt. :wink:
//A
Senast redigerad av Lillblomma den tis sep 16, 2008 22:02, redigerad totalt 1 gånger.
Av Lillblomma
Vill verkligen rekomendera www.zipperconnection.com ifall nån behöver beställa dragkedjor!
Hon har hjälpt mig lista ut vilken sorts kedjor jag behöver till min till min panel så den passar två olika jackor och förklarat hur jag ska se om det är en ny eller en gammal Vislon kedja på min jacka och kommit med en hel massa andra tips.
Man beställer enkelt online och betalar med Paypal.
OM servicen nu skulle förändras och det skulle bli nåt problem med frakten så lovar jag att varna och ta tillbaka min rekomendation, men hittils verkar allt funka jättebra. Gick på vanlig frakt, så om sisådär tio dar kan jag meddela om de höll måttet!

//A
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag har en röd panel med röd dragkedja till min röda jacka med svart dragkedja, det går bra, måste jag säga.
Användarens profilbild
Av lingonben
*tassar* Eftersom jag går med dragkedjebryderier... :)

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?