Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Victoria P.
Vad föredrar ni, avsmalnande eller sneddade ändar?
Har kommit över en trikåsjal, Baby Bundler som jag mätte till ca 6 meter! Ska ge bort den till en vän som fått bebbe nyligen o hon är inte sjalvan, o tillomed jag tyckte den kändes lite otymplig o knuten blev jättestor.
Så nu tänkte jag klippa av den minst en meter (min gås är ca 5 meter från ände till ände o det känns ok, fast den är ju mycket tunnare också)
Jag undrar bara vad som är att föredra, gällande ändarna. Eller spelar det ingen roll? Har för mig att de flesta vävda sjalar är sneddade o trikåsjalar ofta är avsmalnande? Denna har raka ändar.
Har ni nåt tips?
Av Disa86
oj ja 6 m är väldans långt..
Jag gillar avsmalnande ändar. :lol:
Användarens profilbild
Av Foxan
Disa86 skrev:oj ja 6 m är väldans långt..
Jag gillar avsmalnande ändar. :lol:
:iagree:
Jag med gillar avsmalnande ändar på trikåsjalar! Har också en med raka ändar, och det stör mig verkligen! :?
Fast jag är nog för lat för att göra om den ;)
Användarens profilbild
Av Victoria P.
Jo det va det jag tänkte också.. Avsmalnande it is!
Risken finns ju att hon blir avskräckt annars, o det går ju inte!
Tack för svaren! :)
Av Emmiez
vad är avsmalnande och vad är sneda?
altså jag är inte riktigt med på skillnaden :hmm:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Emmiez skrev:vad är avsmalnande och vad är sneda?
Är de sneda så är de avkapade rakt av, som på de flesta vävda sjalar. Är de avsmalnande så smalnar de av från båda hållen och slutar i ett U i änden, ungefär.
Senast redigerad av mari_tres den lör sep 13, 2008 09:39, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av jag71
mari_tres skrev:
Är de sneda så är de avkapade rakt av, som på de flesta vävda sjalar. Är de sneda så smalnar de av från båda hållen och slutar i ett U i änden, ungefär.
Nästan rätt. Avsmalnande så smalnar de från båda hållen ska det väl vara. Sneda så ser sjalen ut som en romb .
Användarens profilbild
Av mari_tres
jag71 skrev:
mari_tres skrev:
Är de sneda så är de avkapade rakt av, som på de flesta vävda sjalar. Är de sneda så smalnar de av från båda hållen och slutar i ett U i änden, ungefär.
Nästan rätt. Avsmalnande så smalnar de från båda hållen ska det väl vara. Sneda så ser sjalen ut som en romb .
:duh: Var ju det jag menade ju! *skrev fel*
Av Emmiez
jag71 skrev:
mari_tres skrev:
aha, då förstår jag :)

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?