Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nickis
Har nu köpt en trikåsjal. Det blev inget med köpet av den Moby jag hade på gång, så jag slog till och köpte en Sino Fjällnejlika.
(Köpte från sjalar.nu, vilken otroligt snabb service! Beställde den runt middagstid i torsdags och hade den redan dagen därpå!)
Jag vet att de vanliga knytningarna för trikåsjal är Omslutet X och Omslutet X2, men funkar båda lika bra? Och finns det andra knytningar man kan göra?
Har sett något som kallas tryggvagga på Stjärnbarns hemsida, där man viker sjalen dubbel på längden och har barnet i påsen som bildas. Sedan drar man smokingbältet runt. Funkar den tror ni, eller är trikåsjalar för smala/mjuka?
Annika.
Av Nickis
Det var ju en liknande variant (lik tryggvaggan alltså) fast med omslut. Det borde alltså funka trots att trikåsjalen är smalare än de flesta vävda.
Det är nog bättre med denna också, då har man ju tyngden på båda axlarna. Plus att sjalen är så lång så med tryggvaggan blir det massor att vira runt magen i stället!
Nickis skrev:Har sett något som kallas tryggvagga på Stjärnbarns hemsida, där man viker sjalen dubbel på längden och har barnet i påsen som bildas. Sedan drar man smokingbältet runt. Funkar den tror ni, eller är trikåsjalar för smala/mjuka?
Annika.
Jag har testat trygg vagga med Moby och jag tycker det funkar. Det kändes bättre än vagga med x-omslutet2. Bild och kommentarer finns här: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=16231
Men jag har bara testat den enda gången och jag tror ju det blir bättre med lite övning...
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker bäst om x-omslut-2 till trikåsjal. första månaden eller två bar vi atlas i vagga i den knytningen, och sedan upprätt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?