Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av millla
#1538274
Jag har börjat kika lite på något varmt och skönt att ha på sig till hösten och vintern. Undrar vilket som är bäst, bärskydd som värmer barnet så att man kan ha sin vanliga vinterjacka eller en bärjacka som värmer oss båda? Med bärskydd kan man väl inte bära på ryggen, eller? Hur funkar det egentligen? Och det skulle ju vara bra om man slapp köpa en ny jacka för många pengar, jag gillar min vanliga vinterjacka...
Vad rekommenderar ni?
Av Lenaskeå
#1538498
Visst kan du bära på ryggen & använda bärskydd! Bild på Edenbaby`s hemsida..

http://www.edenbaby.se/catalog.php?item=199

Jag har köpt ett bärskydd därifrån, ett Deluxe, & det är jättehärlig kvalite på det! Jga har inte hunnit prova det riktigt än men det känns superhärligt! :D

En nackdel med bärskydd istället för jacka är, om du bär på rygg, att barnet inte får nåt av din kroppsvärme. Varmare med jacka..
Av Lillblomma
#1538499
Inget svar...
Jag kapar helt fräckt din tråd ( :oops: f'låt...) men bidrar med en förljdfråga...
Om man har ett bärskydd, har man sjalen UTANPÅ sin vanliga jacka då? Eller är det mest om man bär i sele? (Som kanske skulle kunna vara lite bekvämare att använda utan på jackan än en sjal..)
Verkar ju inte superbekvämt...

Jag hade tänkt försöka mig på att sy en panel att ha när jag bär fram. Och kanske, om jag känner mig modig försöka sy en "lucka" där bak också för ryggbärning. men jag vet inte vad jag ska använda för jacka... Tänkte försöka hitta nåt riktigt billigt på Rusta eller nåt som det inte gör nåt om jag misslyckas totalt med. Nåt som tål lite skitväder och med lite värme i...

MEN, om nån svarar att det är superenkelt, jättebra och väldigt bekvämt att bära på ryggen med bärskydd och sjal så verkar det ju enklare att sy ett bärskydd... Så då gör jag kanske det i stället...
//A
Användarens profilbild
Av millla
#1538545
Jag fattar inte, hur fäster man bärskyddet om man bär i sjal? Man kanske måste bära i sele för att det ska funka?
Av habiba
#1538573
jeg har sydd et bäreomslag som man lett kan ha på mei tai på ryggen

Bild

oppskriften er på norske bäreforumet..
Användarens profilbild
Av milimani
#1543697
millla skrev:Jag fattar inte, hur fäster man bärskyddet om man bär i sjal? Man kanske måste bära i sele för att det ska funka?
Det går jättebra att bära i sjal. Det är två långa band på bärskyddet som du korsar på din rygg (om du bär på mage) och sen trär i två öglor fram och sen knyter bak. Sitter jättebra.
Av Lenaskeå
#1543771
millla skrev:Jag fattar inte, hur fäster man bärskyddet om man bär i sjal? Man kanske måste bära i sele för att det ska funka?
Easycare`s bärskydd trär du bara över halsen.

sjalar.nu har dem. Helt suveräna!
Användarens profilbild
Av millla
#1544486
Lenaskeå skrev:
millla skrev:Jag fattar inte, hur fäster man bärskyddet om man bär i sjal? Man kanske måste bära i sele för att det ska funka?
Easycare`s bärskydd trär du bara över halsen.

sjalar.nu har dem. Helt suveräna!
Ska kolla, tack för tipset!
Av Lenaskeå
#1544545
millla skrev:
Lenaskeå skrev:
millla skrev:Jag fattar inte, hur fäster man bärskyddet om man bär i sjal? Man kanske måste bära i sele för att det ska funka?
Easycare`s bärskydd trär du bara över halsen.

sjalar.nu har dem. Helt suveräna!
Ska kolla, tack för tipset!

...har provat Easycare mer nu & konstaterat att den är lite trång för min son :( Så, det är ett minus! Men jättemjuk!
Användarens profilbild
Av Molinia
#1545845
Jag hade min vanliga vinterjacka och ett deluxe bärskydd hela förra kallsäsongen. Funkade jättebra! Jag bar bara på magen då, för hon var ju så liten.
Användarens profilbild
Av millla
#1546121
Grejen är att jag mer och mer börjat bära på ryggen för jag tycker det är bekvämare.
Av Tifflan
#1558188
Hur stora barn kan man ha innanför ett easycareskydd? Såg ju rätt smidigt ut, men kanske inte passar till en 1½åring....
Användarens profilbild
Av millla
#1558802
Nolina skrev:Jag röstar helt klart för bärjacka om man inte har ett barn som ska upp och ner hela tiden!
Ja, enda nackdelen är väl priset... :(
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?