Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lynnis
hittade en instruktion om hur man knyter vrikkesikker (norska) på youtube, känns skönt då jag inte vill ha sjalen runt magen men sjalen är på gränsen för kort (5,1) :roll: Har mest burit i sele då jag inte varit bekväm med ryggknytningarna. Tycker det spänner på bröstbenet när man snurrar den där och jobbigt att knyta runt midjan. Kanske är det för att jag är smal, för selen är också obekväm över höfterna. Finns det längre sjal (5,3) längs ena långsidan eller finns det någon annan knytning som kan funka liknande??
Användarens profilbild
Av jag71
Hooisarna är väl 5,4. Och didymos kan man ju specialbeställa i vilken längd man vill. Tror det är 50 cm i taget man kan lägga till. Jag funderade på att köpa en riktigt låååång sjal när jag väntade tvillingarna men det fungerar med ´min hoppis london (som är lite över 6 meter men den ska bara vara 5,4 :lol: ) och även med de andra kortare sjalarna och så är jag inget jättefan av didysar så... :wink:
Användarens profilbild
Av diddeldi
japp, didymos går att specialbeställa i storlek 8 (5,7 meter) och hoppedizarna som är 5,4 m brukar oftast vara lite längre än så.
Användarens profilbild
Av thanisa
diddeldi skrev:japp, didymos går att specialbeställa i storlek 8 (5,7 meter) och hoppedizarna som är 5,4 m brukar oftast vara lite längre än så.
Didymos har ju faktiskt inte bara 8 utan man kan ju beställa en 9 eller 10 med om man skulle vilja ha en riktigt lång sjal.
Användarens profilbild
Av Molinia
BB-slen är 5,6.
Av lynnis
tack för era svar, min sjal är 5,3 längs ena sidan och den är på håret för kort. I bland om jag drar till allt vad jag förmår så kan jag knyta i topparna men med tanke på att min kille växer så lär det ju inte funka i längden...
Användarens profilbild
Av Måsen
Kan du länka till den där vrikkesikker-knytningen? Jag blev ju väldigt nyfiken. 8)
Användarens profilbild
Av Scharlott
Måsen skrev:Kan du länka till den där vrikkesikker-knytningen? Jag blev ju väldigt nyfiken. 8)
Här kommer länken - på videon visas vrikkesikker med Ellevill Zara 8) : http://www.youtube.com/watch?v=UltU9nCo ... re=related
Personligen tycker jag vrikkesikker är en suverän knytning. Rejält avlastande och man har möjligheten att nyta upp barnet relativt högt upp på ryggen, så att även mindre barn ser bra när de bärs i vrikkesikker (att jämföra med vanligt ryggsomslut där de hamnar betydligt längre ner).
Av Lenaskeå
Scharlott skrev:
Måsen skrev:Kan du länka till den där vrikkesikker-knytningen? Jag blev ju väldigt nyfiken. 8)
Här kommer länken - på videon visas vrikkesikker med Ellevill Zara 8) : http://www.youtube.com/watch?v=UltU9nCo ... re=related
Personligen tycker jag vrikkesikker är en suverän knytning. Rejält avlastande och man har möjligheten att nyta upp barnet relativt högt upp på ryggen, så att även mindre barn ser bra när de bärs i vrikkesikker (att jämföra med vanligt ryggsomslut där de hamnar betydligt längre ner).
Måste prova den knytningen!! Jag har fortfarande inte fått till någon bra ryggknytning..
Av lynnis
Jag tycker den känns toppen då jag inte gillar att knyta över magen och snurra över bröst. Nu ska jag bara jaga fatt i en tillräckligt lång sjal :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?