Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tamara
Det är så tråkigt. Kan inte bära min femmånaders utan att få vansinnigt ont i axlarna. Övergick från trikåsjal till hoppediz tunna pga samma problem...Jag har provat både omslutet kryss och enkelkryss ( hette det så?) Nån enstaka gång får jag till det så att det inte gör ont, men det är undantag... Vad ska jag göra? Är jag dålig på att knyta eller är det sjalen som inte passar mig??? Känns det lättare när man bär på ryggen? Lillkillen kan inte sitta än, men är annars ganska så stabil. Är det för tidigt att bära på ryggen??? Verkar lite läskigt....
Användarens profilbild
Av jag71
Har du möjlighet att gå på en sjalträff så gör det.

Jag tycker själv att ryggen ger bättre avlastning när det gäller axlarna och började bära Skrutt på ryggen när han var runt sex månader. Med små töserna provade jag på ryggen tidigare (hade nog burit på ryggen tidigare om jag varit frisk men det var jag itne så jag var glad att jag kunde gå :wink: :roll: )
Användarens profilbild
Av mica
Drar du ut tyget ordentligt över axlarna?

Sedan kan jag tänka mig att det känns annorlunda med olika sjalar. Jag har aldrig provat de tunnare varianterna.
Av Tamara
Drar du ut tyget ordentligt över axlarna? mica

Enligt den instruktionen jag läst ska man rynka tyget över axlarna. Försöker dra ut det ibland, men det blir ändå inte bra.
Användarens profilbild
Av hcvc
jag71 skrev:Har du möjlighet att gå på en sjalträff så gör det.
Ja, eller spana in profilerna om det finns någon i närheten av dig, som har någon normaltjock, korskypertvävd variant. Finns nog många som kan tänka sig att ställa upp på en privatvisning, om man frågar snällt? Då kan du ju dels prova om det funkar bättre för dig med en stadigare sjal och dels få tips om hur du kan ha sjalen över axlarna. (För så som de har sjalarna över axlarna på t ex Didymos eller Easycares reklambilder, när de knyter omslut, skulle jag inte kunna ha det utan att få ont.)
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag måste ha tyget ganska utbrett över axlarna. Absolut inte rynkat.
Det funkar att vika i två/tre lager, men det måste ligga ganska slätt. Inte helt lätt att förklara men det är ganska tydligt på edenbabys knytinstruktioner tycker jag. Titta tex här http://www.edenbaby.se/pages/omslutetkryss.php
Användarens profilbild
Av hcvc
:iagree:
Av Tamara
Nu har jag börjat använda en tjockare sjal, så det känns faktiskt lite bättre, men jag undrar vilken knytning som ni anser vara bäst? Lillskrutten är snart sex månader...

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?