Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av knutis
Jag funderar på hur jag får till det baki när benen inte sticker nedanför sjalen. Visst kan jag bära på ryggen, har vanan inne, men jag vet inte riktigt hur jag ska få till det.
Lilla Sixten är typ 2 mån och en ryggsäck vore ju inte så tokigt att knyta upp honom i :roll: .
Hur har ni andra gjort som burit smått på ryggen?
Användarens profilbild
Av knutis
Ingen?? :roll:
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag bar i omslutet först, tyckte hon hade för korta ben för att få till en ryggsäck bra.
Användarens profilbild
Av knutis
Kristina skrev:Jag bar i omslutet först, tyckte hon hade för korta ben för att få till en ryggsäck bra.
Men vart gjorde du av benen? Var de böjda inne i sjalen eller utanför? Fick du inte knäna i ryggen?

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Användarens profilbild
Av Kristina
knutis skrev:
Kristina skrev:Jag bar i omslutet först, tyckte hon hade för korta ben för att få till en ryggsäck bra.
Men vart gjorde du av benen? Var de böjda inne i sjalen eller utanför? Fick du inte knäna i ryggen?

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Benen var utanför, inga knän i ryggen, det fick jag däremot när jag försökte mig på ryggsäck. Det är ingen fara att ha benen utanför ens när de är så små, bara man ser till att de har ordentligt stöd från knäveck till knäveck.
Användarens profilbild
Av knutis
Men går det att sära så mycket på benen att knäna inte hamnar i ryggen?
Användarens profilbild
Av Mia
knutis skrev:Men går det att sära så mycket på benen att knäna inte hamnar i ryggen?
Det ar olika fran barn till barn.
Prova pa skotbordet om han frivilligt lagger sig sa..
Jag har provat att bara pyttisar pa ryggen men forstar inte riktigt vinsten med det. For mig har det inte varit vart det, ar det verkligen det for dig? Man tappar ju mycket kontakt med dem..
Användarens profilbild
Av knutis
Mia skrev:
knutis skrev:Men går det att sära så mycket på benen att knäna inte hamnar i ryggen?
Det ar olika fran barn till barn.
Prova pa skotbordet om han frivilligt lagger sig sa..
Jag har provat att bara pyttisar pa ryggen men forstar inte riktigt vinsten med det. For mig har det inte varit vart det, ar det verkligen det for dig? Man tappar ju mycket kontakt med dem..
Jag förstår vad du menar. Njae svara jag på på det.
Jag bär honom i stort sett all vaken tid han har och nästan alla sov tid också, han är inte nöjd annars. Jag tänker mest för att få händerna fria och kunna få lite avlstning frampå ibland. Jag vet inte om det kommer bli någon hit och visst är det svårt med kontakten.... men lite omväxling kanske inte skulle göra nåt :roll:
Användarens profilbild
Av Mia
Ok.
Jag tycker det gar allra snabbast och lattast i en MT. Har du en att prova med?
Användarens profilbild
Av knutis
Mia skrev:Ok.
Japp. Men kommer han inte lite långt ner då?
Användarens profilbild
Av Mia
knutis skrev:
Knyt pa dig midjebanden "apronstyle" hogt upp, precis under dina brost.
Användarens profilbild
Av knutis
Mia skrev:
knutis skrev:
Knyt pa dig midjebanden "apronstyle" hogt upp, precis under dina brost.
OK ska testa det så får jag se hur det blir. Snart är han ju såpass stor att det inte är så stora problem med benen också.... men jag testar MT:.

Tack för svaret! :wink:
Användarens profilbild
Av Kristina
Med Freja var det inga problem, men hon bar jag typ bara någon vecka med benen innanför.
Och om det är värt det: Tja, ska man typ laga mat eller städa är det skönt att inte ha bebisen på magen, men jag bar inte utomhus på ryggen när hon var så liten, det hade nog inte känts bra.
Användarens profilbild
Av knutis
Kristina skrev: Och om det är värt det: Tja, ska man typ laga mat eller städa är det skönt att inte ha bebisen på magen, men jag bar inte utomhus på ryggen när hon var så liten, det hade nog inte känts bra.
Nej, utomhus vill jag också ha mer koll. Det är på ett annat sätt.
Jag provade att knyta upp honom i Mt i eftermiddags och det gick bra. Min MT har en ganska smal sittdel så det gick till att ha benen utanför. Men vi får de hur det funkar med sjalen.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?