Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av squeezetoy
Jag "hoppar runt". Har en Ergo och knäpper den i höftbältet så den sitter på sidan (för mig vänster). Sätter sonen på höften och tar upp ryggdelen och stöder sonen med armen. Sen fiskar jag tag i båda axelbanden med andra handen (dvs höger), förlängda till max. När jag har ett ordentligt tag kan jag släppa stödet om sonen och ta tag i axelbanden även med den och ser till att jag har "rätt" axelband i vardera hand. Med ett hopp så drar jag sedan runt och oftast hamnar sonen rätt direkt och axelbanden glider lätt ner över armarna och hamnar på axlarna i samma rörelse.

Sen drar jag åt dom lite grand och knäpper bröstspännet, känner efter så att sonen fortfarande sitter mitt i selen, vrider ev. till lite grand i höftbältet med ett litet hopp om selen sitter lite snett och sist drar jag till axelbanden som jag vill ha dom.

Jag övade lite olika varianter i vår stora mjuka soffa och kom fram till att detta funkade bäst för mig.
Användarens profilbild
Av Ingrid
I Becon tycker jag det är enklast att sätta på sig den först på magen helt knäppt, sedan knäppa loss ena spännet fram så ryggplattan faller ner på ena sidan, sätta i barnet, knäppa spännet till ryggplattan igen, lossa lite på midjebältet och sedan svinga runt barnet på ryggen. Sedan dra åt midjebälte och axelbanden. Då behöver man inte sätta i barnet först och sedan sätta på sig selen. Men smaken är ju olika, vilket sätt man föredrar!

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?