Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
2
2%
3
7
6%
4
26
23%
5
80
70%
Användarens profilbild
Av Monique29
#603093
Klar 5:a
Användarens profilbild
Av sagogrynet
#603108
Didymos får högsta betyg av mig. Det är en jättemysig sjal! :heart:
Det enda jag inte tycker är super med den är att den längsta inte är speciellt lång efter tvätt... :roll:

Lägger till bild också..
Wellen Granat
Bild
Senast redigerad av sagogrynet den sön maj 06, 2007 10:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av elisabet
#603111
April skrev:Bild

Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Ser ingen bild :cry:
Av Tooka
#801778
Iris är en helt underbar skapelse. Hon är mjuk och otroligt följsam. Så lätt att knyta! Avlastar bra och är vacker :D . Det enda jag kan tycka är negativt med Didymos är priset och att det inte finns överdrivet många vackra färger. Men nog är hon prisvärd min Iris :wink: :lol: .
Användarens profilbild
Av sanna73
#835913
Av mig får en en 3:a. Jag önskar jag kunde ge högra för jag tyckte både min Iris och min Wellen brun var underbart vackra. Men tyvärr tycker jag inte alls om att bära med dem. De var mjuka och goa direkt ur kartongen och de avlastade bra, men de hårda kanterna som hela tiden skar in tog bort en stor del av glädjen. Så tyvärr, bara en trea :(
Användarens profilbild
Av Jolin
#1175513
Har en siden indio och en jakob och älskar båda. indion är vansinnigt skön att bära i och mjuuuuuuuk redan direkt efter tvätt. Jakob är nyare och jag har inte riktigt hunnit bära in den än men den är mycket tunnare och luftigare än jag trodde. Den är även mjukare än jag trodde som ny men ändå ny. Jag gav diddy en femma men vet inte om det blivigt så om jag haft en randig, tycker att de känns lite stelare och en del grövre.

Bild
Bild
Senast redigerad av Jolin den tor jun 25, 2009 00:00, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av zero.sara
#1195007
Vi älskar vår indio röd/vit stl 6 den är underbar :D
Av malinka
#1248502
Min didy nino petrol är en given 5:a.

Go och mjuk redan när jag tog den ur kartongen. Lättknuten och så otroligt snygg färg. Den sjalen ska jag bära mina barnbarn i.
Användarens profilbild
Av glis
#1256479
Jag har en Till och jag har förstått att de kan vara lite stelare än de jaquardvävda. Jag tycker att färgerna är fina, kul med så många mönster att välja på. Nackdelen är priset, kantfållarna som är så smala att de blir lite vassa och så tycker jag att den känns lite smal, den är väl 10 cm smalare än Hoppen som är favoriten.
Av Abunai
#1351115
Jag har haft min wellen sequoia i några dagar nu och det är den absolut bästa sjalen jag har haft! Använder endast den just nu och den avlastar super, mjuk och lättknuten och sval och vacker och alldeles alldeles underbar! Den får en 5:a av mig!

(har en iris också, den är lite tjockare, men även den är super!)
Användarens profilbild
Av smedsboemma
#1516096
Nu har jag haft en Didymos Wellen granat i snart ett år och jag ger den en solklar 5:a!

+
mjuk och go
smidig
Mycket förlåtande vid knytning. Nästan hur jag än slarvknyter så fixar den liksom till det.
Mycket bra avlastning
Lagom bred
Fina färger

-
Den har lite klumpiga fållar tycker jag
När den var ny var den sträv och svår. Jag flätade, tvättade, strök den samt sov med den i sängen och efter ett tag så var den perfekt.
Dyr
Användarens profilbild
Av hcvc
#1516300
Nej, jag tyckte inte alls om Wellen Granat. Det är den finaste sjal jag sett, men jag funkade inte alls ihop med den. Den var så stum vilket gav alldeles för dålig avlastning och gjorde den oförlåtande. Knytningen kändes alltid ojämnt fördelad mellan axlarna samt över den enskilda axeln och det gick heller inte att rätta till i efterhand. Fållarna skar in och det skar även in längs med sjalens bredd över axlarna. (Har sålt den vidare och köparen gillar den.) Kunde säkert ha blivit bättre med tiden, men det finns ju gott om andra sjalar, som jag upplever som sköna från start.
Att den är så vacker och kvalitetskänslan räddar upp den från en etta till en 2:a. :(

Tillägg I: Har nu också provat Lisa, som var bra, och Indio (bomull), kanske lite för stum för min smak och lite skära-in-varning? Tyvärr upplevde jag att fållarna skar in även på dessa. Man är väl Didy-person eller inte...
Tillägg II: Nu får jag ta tillbaka allt jag sagt om Wellen. Har köpt en begagnad Wellen (Thanisas Forest) och den är världens supersjal :heart: ! I nuläget en stark 4:a, men med lite användning till blir det nog en 5:a. Den är klart mindre stretchig än Ellevill Zara och randig Storchenwiege, men på ett positivt sätt, inte så där dött stum som den fabriksnya Granaten kändes. Och på den här skär inte fållarna in :shock: . Kontentan blir alltså köp Didymos, det är supersjalar, MEN köp dem begagnade och väl använda, om ni är kinkiga/ känsliga som jag...
Senast redigerad av hcvc den sön nov 02, 2008 20:04, redigerad totalt 2 gång.
Av helst
#1590525
Jag har en begagnad Indiosom jag har anvànt kanske 10-15 gg. Den har fàtt en 4. Den ger jàttebra avlastning, men àr lite svàr att fà precis ràtt och skòn knytning (men jag àr nog ingen stjàrna heller :oops: ) Plus fòr fàrgen, skònhet och kvalitet, minus fòr priset!
Av Pétronille
#1606461
Nu har jag blivit med didy Iris och den är verkligen underbart vacker! :love:
Skön och mjuk och lättknuten, lagom snedskuren och lätt att hitta mittenmärket! Skön och mysig att bära i!

Det enda som hamnar på minus är att den är lite smal i jämförelse med andra sjalar, och därför lite svårare att få till över axlarna för avlastningen. Så den kunde vara liite bekvämare av det skälet. Och så är det ju lättare med olikfärgade långsidor vilket den inte har.
Men en stark fyra är det! :D
Användarens profilbild
Av Tivedstrollet
#1749074
Min wellen granat är den bästa sjal jag har haft. Tyvärr var den lite för kort, så jag har sålt den. Den var alldeles lagom elastisk. Inte alls så stum som Leo rouge som jag köpte för att ersätta den. Jag köpte den begagnad, så den var bra från början.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?