Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av UWO
#1509728
Vad använder man bäst?

Insåg nu att jag ju aldrig burit ute i regn förut, men igår stod jag med endast en "liten" och då kändes ju vagnen rätt klumpig. Men med hällregn ute kändes det lite gruvsamt ändå att sjala ner till affären.

(...nu var orsaken till affärbesöket bara mitt sockerberoende :hide: så jag tog det som en hint att låta bli, men en annan gång kanske det faktiskt är något man behöver :) ).

Men, vad använder man?
Och vad händer med sjalen om den blir blöt? Blir knutarna svårare att få upp, eller knyta om? Bör man ha en extrasjal liggandes?

Rookie-frågor, jag vet! Men jag har ju aldrig haft bara en liten som velat bli buren!
Av Ponyo
#1509739
Jag köpte en regnponcho, och den är sååå bra.
Tidigare använde jag paraply, och det var ganska så jobbigt att köra vagn och hålla paraply. Och ibland blev jag blöt för att Vilhelm skulle få vara torr.
Användarens profilbild
Av UWO
#1509757
Bubbi skrev:Jag köpte en regnponcho, och den är sååå bra.
Tidigare använde jag paraply, och det var ganska så jobbigt att köra vagn och hålla paraply. Och ibland blev jag blöt för att Vilhelm skulle få vara torr.
Var köper man en sån? Och är det skillnad på den och vintertillbehöret ex babyheaven säljer?
http://babyheaven.se/product_info.php?c ... cts_id=204
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#1510011
Här finns ex. ponchon: http://www.mammabarn.se/list_varugrupp. ... regnponcho

Om man bär på magen tycker jag annars att det funkar rätt bra också med en stor regnjacka utanpå både sjal, barn och en själv + ev. sydväst på huvudet på barnet! :D

Själv fick jag ett regnställ av min mamma när jag var gravid med K i stl XL, vet inte om min mor trodde jag skulle behålla mitt höggravida midjemått även efter graviditeten, men med barn i sjal under funkar den fint! ;-)
Användarens profilbild
Av Mrs Data
#1510129
Winter bärskyddet är inte vattentätt, men det är väl DeLuxe bärskyddet? Det är dock inte lika brunt och snyggt... Jag har ett winter och jag använder det de gånger som det regnar och vi ahr en tid att passa, mest för att jag inte har hunnit skaffa något bättre och på korta turer hinner han inte bli blöt.

Hade en plan på att sy om en befintlig regnponcho med ett hål för hans huvud men efter att ha klippt och testat la jag ned det. Han blev hysterisk när jag försökte dra det över honom. Tänkte testa att sy ett eget regnbärskydd av en gamal jacka vi har liggandes. Men som sagt, det funkar med Winter korta turer. Både DeLuxe och Winter är ju bra att ha i höst och vinter också för att hålla värmen.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
#1510156
Jag har tittat många gånger på regnponchon, men den ser ju ut som en stor presenning. Hur är kvalitén, är den prasslig, tålig....? Blir den liten när man packar ihop den (ryms den i handväskan, eller är den stor och klumpig? Någon som vet?
Av Ponyo
#1510337
Den är i tunt regnjackematerial. Prasslar knappt. Sådant tyg som andas lite.
Den blir ganska så liten. Den går ned bra i min stora väska, eller i skötväskan.
Av Ponyo
#1510347
UWO skrev:
Bubbi skrev:Jag köpte en regnponcho, och den är sååå bra.
Tidigare använde jag paraply, och det var ganska så jobbigt att köra vagn och hålla paraply. Och ibland blev jag blöt för att Vilhelm skulle få vara torr.
Var köper man en sån? Och är det skillnad på den och vintertillbehöret ex babyheaven säljer?
http://babyheaven.se/product_info.php?c ... cts_id=204
Jag köpte min på Knyt-an
http://www.knyt-an.se/barjackor/regnponcho.html#baby
Användarens profilbild
Av lanjeline
#1510932
jag använder vagnens regnskydd, det fubkar hur bra som helst. det är inte så snyggt men det fyller sin funktion :D
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
#1511549
Bubbi skrev:Den är i tunt regnjackematerial. Prasslar knappt. Sådant tyg som andas lite.
Den blir ganska så liten. Den går ned bra i min stora väska, eller i skötväskan.
Det låter ju bra! Har grunnat på en sådan länge nu, kanske dags att slå till innan man slutar bära... :wink:
Av Ponyo
#1511629
Humleblomstern skrev:
Bubbi skrev:Den är i tunt regnjackematerial. Prasslar knappt. Sådant tyg som andas lite.
Den blir ganska så liten. Den går ned bra i min stora väska, eller i skötväskan.
Det låter ju bra! Har grunnat på en sådan länge nu, kanske dags att slå till innan man slutar bära... :wink:
Jag ångrar bara att jag inte köpte den tidigare :D
Användarens profilbild
Av annachen
#1521150
lanjeline skrev:jag använder vagnens regnskydd, det fubkar hur bra som helst. det är inte så snyggt men det fyller sin funktion :D
Hur då, menar du? *nyfiken* (ursäkta trådkapningen, letar också regnskydd :) )
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
#1521211
Humleblomstern skrev:Jag har tittat många gånger på regnponchon, men den ser ju ut som en stor presenning. Hur är kvalitén, är den prasslig, tålig....? Blir den liten när man packar ihop den (ryms den i handväskan, eller är den stor och klumpig? Någon som vet?
Alltså, liten blir den när man packar ihop den och pular ner den i tillhörande påse. Tar ingen plats och väger inget.

Men, absolut inget att ha på sig om det blåser lite då den blåser upp jättelätt. Det finns inga ärmar heller eftersom det är en poncho så om du inte vill ha armarna innanför hela tiden blir du lätt blöt. S gillade inte alls huvan på den heller, hon kunde inte se nåt.
Själv tycker jag att det är mycket pengar för ett regnskydd som man kan fixa bättre på annat sätt. Ex genom rymligare regnkappa som rymmer både bärare och barn och en sydväst på barnet el paraply över huvudet. Eller som sagt, vagnens regnskydd borde också funka.
Användarens profilbild
Av annachen
#1521509
Nu kapar jag tråden igen för att fråga om ponchon.... Det står att man kan knäppa igen hålet för barnets huvud om man vill ha den som en "vanlig" regnponcho, men kan man ta bort barnets huva då eller blir det knöligt? Funderar på att köpa en, men bara under förutsättning att man kan använda den sen också annars känns det lite dyrt!
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
#1521658
Oj nu kapar visst jag tråden igen, men nu har jag kommit på en supersmart lösning som är lite billigare! Köpte en vanlig regnponcho (alltså för en vuxen), klippte upp som en halvcirkel på framsidan och satte ett gummiband runt hela öppningen. Bara att spänna runt barnet, huvudet sticker upp genom luvhålet :-). Förstod ni hur jag menar? Det har inte regnat ännu, men jag tror att det kommer att funka perfekt!
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?