Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av carran
#1497941
Jag har insett att jag skulle ha nytta av en riktig bärjacka men vet inte vilken jag ska välja. De två jag funderar på (se rubriken) verkar bra båda två, i alla fall när jag läser om dem.

Jag bär förnärvarade en ettåring på ryggen så nåt som funkar smidigt för ryggbärande krävs ju. Vind och vattentät är ett stort plus för att inte säga krav då vi bor i regniga, blåsiga Skåne.

Vad ska jag välja och var ska jag handla? Har ni nåt tips att komma med?
Användarens profilbild
Av mammahappy
#1497974
JAg har båda och jag gillar båda.
Men jag tycker MaM:en är mer en ren vinterjacka bara. Är det lite varmare så tycker jag man blir väldigt varm i den.
Suses är väldigt bra då den är 3 jackor i en. Alltså är det lite varmare men blåser rätt mycket eller småduggar lite så funkar det att bara ha skaljackan. Är det lite kallare men vindstilla så kan man tex bara ha fleecen. Och sen till vintern när det är riktigt kallt så har man både fleecen och skaljackan.
Fast annars gillar jag MaM:en bättre då den är snyggare och känns inte lika klumpig som Suse´s gör när man har båda delarna till Suse´s.

Hmm ja summakardemumma jag tycker de båda kompletterar varandra bra och jag står i valet och kvalet om jag ska sälja en nu till hösten/vintern men kan inte bestämma mig för vilken jag vill sälja :hellu:
Användarens profilbild
Av Jemmah
#1497977
*tass* :D
Av Flodisen
#1497979
Jag har en Suses och skaljackan är jätteanvändbar i skåne. Använder fleccen sällan till, tar hellre en varmare tröja på mig.
Av Lenaskeå
#1538512
Jag har hört att Suse`s jacka har en tendens att prassla? :?: Kan ju kanske vara lite irriterande om man har en liten som är lättväckt...
Användarens profilbild
Av teres
#1539592
Jag har en MAMupgrade och den har funkat bra här i skåne förra vintern, varm och mysig, inga bekymmer med att det regnar. Det enda är den superfula mössan som kommer till, den har bara legat i en låda :D
Användarens profilbild
Av ms_chili
#1540310
Nu har jag en Sus men hade en MAM innan.
MAM kändes tyvärr som om jag hade en säck på mig. :? :shock:

Sen tycker jag att Sus är snyggare än Mam, men allt är en smaksak. :lol:

Jag är iaf toknöjd med min Sus här i Skåne.

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?