Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lilla trasdockan
Jag tänkte göra 3D avtryck av min dotters fot/hand, och tänkte då använda såndär lera som tandläkare använder. men vart köper man sånt å va heter de?
Användarens profilbild
Av 4ungar
panduro har väl lera att göra med :roll:
Användarens profilbild
Av Fryle
På dagis har de gjort handavgjutningar i trolldeg, som de sedan gjutit gips i, jättefint!
Av lilla trasdockan
Tänkte mer göra så man får med en bit av armen också och då är tanläkar leran jätte bra för den blir ju som ett följsamt gummi å man får ju med alla "ränder"
Användarens profilbild
Av Fryle
Ring tandläkaren och fråga!
Av lilla trasdockan
Ja det lutar åt att jag får göra det om ingen kan hjälpa mej å komma på vad det heter.
Av Tiaramoll
Jag har ju sådant hemma, hmm undras vart det hamnade efter flytten. :hmm:
Jag köpte det i en internet butik. Jag ska rota runt lite grann.

Annars kan du ju alltid köpa ett kit från Babyart varianten där det blir ett 3D-tryck. Fast det gäller och lyckas på första försöket, det gjorde inte jag. Därför köpte jag mer avgjutningsmassa.
Av Tiaramoll
Då ska vi se, det heter ju alginat!

Här köpte jag min alginat:
https://mapont.jetshop.se/default.aspx

Jag har dock läst lite här och var att alginat av en del anses vara olämpligt till barn, huden kan bli irriterad. Mäkte inget här hos oss dock.

:oops: Jag har knappt använt alginatet, påsen väger 478 g. :oops:
Fast det går inte åt så värst mycket heller.

Du kan få min påse mot porto, den har varit väl återförsluten, dock är utgångsdatumet dec 2007. Pm'a vid intresse.

Finns en annan rolig avgjutningsmassa som inte blandas med vatten utan som är uppdelad i två burkar, typ en massa och en härdare. Denna används till att gjuta av örat på sonen hos öronkliniken. Perfekt att göra studsbollar utav. Har dock glömt vad det heter och från vilket företag det kom. Jag som ändå frågade audionomen när vi var där sist.
Av lilla trasdockan
MAri nu har du ett PM

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?