Zai skrev:Monnis skrev:efter att ALLA på sjalträffarna sagt att om jag vill dra ner sjalen över axeln ska jag ha UTAN vikning
Måste bara kapa lite för det här undrar jag lite över...Kan du förtydliga lite? För jag bär bara i min ringrebozo men stör mig lite på den där vikningen ibland. Man måste få till det så himla bra för att det ska vara bekvämt för den axeln som ringarna är på. Bör jag då ha en ringis utan vikning?!? Eller handlar det mer om att om man vill ha tyget långt ner på axeln så bör det vara utan vikning och om man som jag gärna gör ett vik upp på axeln så bör jag ha med?!?!
är det nån som hänger med?
Jag har haft tur att ha varit på flera bra sjalträffar där jag provat en hel del ringsjalar och fått bra hjälp. Jag tycker ringsjalar med vikning är snyggare, men de jag provat har glidit upp mot halsen eftersom de inte gått ner över axeln, så fick jag rådet med ringsjal utan vikning där jag lättare kan bre ut tyget över axeln och sen om tyget går för långt ner själv vika upp lite som man gör vid ett vanligt sjalknyt också.
Jag tycker det varit lättare att breda ut tyget på ryggen med en ringsjal utan vikning också.