Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Myrten
Alven skrev:Jag kände samma sak, och för mig var det räddningen att börja bära på ryggen. Då hade jag famnen fri för David, samtidigt som Ida fick sitt närhetsbehov tillfredsställt. För hon skulle också blir buren hela tiden, och det gick faktiskt bra!

På de här bilderna är Ida ca två månader gammal:

Bild Bild
Underbart! Så det fungerar med rybbärning redan nu (vid två månader), trots att lillskruttan inte kan hålla huvudet helt själv? Jag har tänkt att det nog blir bättre när den dagen kommer.
Användarens profilbild
Av Alven
Med ganska mycket tyg hopkorvat i nacken och ordentligt utbrett omlut funkade det riktigt bra, även om (när) hon somnade! :D
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Jag tyckte också att det var grymt jobbigt när Martin återgick till jobbet och jag var själv hemma med två små barn (det är 17 månader mellan dem.) Jag skrev här på Sjalbarn att jag behövde tips för att få amma utan att Jonathan bet eller slog mig eller Basse varje gång, och fick tips just om att göra det stora barnet så delaktigt som möjligt. Han har sedan dess fått blöta tvättlappar, räcka mig blöjor, hjälpa till att bära babyskyddet (han håller i remmen som är för att spänna axelbanden, en JÄTTEVIKTIG uppgift som jag INTE hade klarat mig utan! :lol: :wink: ) osv.

Vi har också engagerat honom i att hjälpa till att packa upp matvaror när vi handlat, duka på och av bordet mm. Han har blivit mycket lugnare mot Basse sedan dess och det känns som att vi har fått en bra relation till varandra igen. Att tydliggöra att minstingen får vänta ibland är också superbra, kul att det redan har gett så bra effekt för er!
Användarens profilbild
Av hcvc
Måste bara tillägga att jag är så grymt imponerad av alla er som får barn så tätt :app: !! (Insåg själv redan innan nr 1 att för mig personligen var minst tre år emellan ett måste) Förstår att svårigheterna och känslan av otillräcklighet måste bli så mycket större. Men sedan har ni ganska snart två barn som kan leka med varann och har hyfsat samma intressen.
Användarens profilbild
Av Clärchen
Jag läste ditt inlägg med stort igenkännande och upptäckte att Alven svarat precis som jag tänkte. När Olof var 2 månader och kunde komma upp på ryggen då blev mycket lättare. Jag använde emellanåt en extra halsduk för att binda hans huvud mot ryggen om han somnat.
Användarens profilbild
Av Kaja
Myrten skrev:
anna m skrev:Precis som Kaja skriver gjorde vi och gör fortfarande. Vi var tydliga med att säga så - att nu är du nr ett. Det har funkat jättebra.
Jag har redan praktiserat ert tips och det gick hem direkt. "Nu tar jag dig först och Lova sedan" sa jag till Elsa när det var dags för sova-middag-blöjan. Efter en liten stund svarade Elsa "Elsa först, Lova sedan" och var nöjd. TACK för ert tips, det ska fortsätta användas.
:heart:

Du får det ju extra stor omställning. 2-månaders-deppen är tuff som den är, men går då mannen tillbaka till jobbet i samma veva så blir det ju extra tydligt.

//Kaja
Användarens profilbild
Av Bollen
Tass
Användarens profilbild
Av tinaw
Håller med om mycket som sagts, och vill speciellt pusha för ryggbärning! Superduperbra när man väl lärt sig att få upp en pyttis på ryggen!
Användarens profilbild
Av sparveln
Okej ni visa kvinnor ryggbärning skall tränas här hemma :wink:, vilken knytning rekommenderas?
Användarens profilbild
Av Alven
Till en så liten skulle jag inte testa något annat än omslutet X. På bilderna har jag avslutat knytningen tibetanskt, det är skönt när man är relativt nyförlöst och har lite mage kvar tycker jag... :roll:
Användarens profilbild
Av tinaw
Några filmer om att få upp barnet:

http://baranara.blogspot.com/

Jag skulle köra på ryggsäck eller tibetansk ryggsäck, med banden i kors under barnets rumpa. Lättare att få till än omslutet x när man är ovan tycker jag. Annars skulle jag göra omslutet X med knut på bröstet.
Användarens profilbild
Av Myrten
tinaw skrev:Några filmer om att få upp barnet:

http://baranara.blogspot.com/

Jag skulle köra på ryggsäck eller tibetansk ryggsäck, med banden i kors under barnets rumpa. Lättare att få till än omslutet x när man är ovan tycker jag. Annars skulle jag göra omslutet X med knut på bröstet.
Oj, vad många bra filmer att titta på! Jag provade att lägga upp Lova på ryggen idag och det kändes lite läskigt. Hon kan ju inte parera mina rörelser över huvud taget som vår 2-åring kan. Jag vågade mig definitivt inte på att svinga Lova samtidigt med sjalen, det känns som att hennes huvud är för ostadigt ännu. Och hur 17 ska jag få upp sjalen på Lova när hon väl ligger på min rygg (jag har inte hunnit titta på alla filmerna ännu, det kanske finns en som besvarar min fråga)?. Jag får kanske prova i helgen när Mattias är hemma så att jag har någon kan "ta emot".
Användarens profilbild
Av Myrten
Kaja skrev:Du får det ju extra stor omställning. 2-månaders-deppen är tuff som den är, men går då mannen tillbaka till jobbet i samma veva så blir det ju extra tydligt.

//Kaja
Jag visste inte att det fanns en 2-månadersdepp! Nu kändes det genast lite bättre, jag har t.o.m. rätt att känna så här! :wink:
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag har ibland stått på knä mitt på dubbelsängen och knutit upp. För att träna.
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
tassmärker *ammar*

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?