Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Funkar det inte att bära i sjal om man har lite större bröst? Har köpt en tricot slen, försöker lägga sonen (tre veckor) i vaggposition, men det blir ju bara löjligt, brösten är ju i vägen. Hans huvud lixom kröks över bröstet vid halsen... Går det inte att ha denna position för mig helt enkelt? Eller finns det nå tips om hur man ska göra för att det ska fungera? Jag vill verkligen kunna bära i sjal...
Användarens profilbild
Av melon
Jag har nästan obefintliga bröst och jag har heller aldrig lyckats med vagga. Jag har burit upprätt i groda sedan födseln.

Och grattis till sonen! :D
Användarens profilbild
Av millla
Bär aldrig i vagga utan upprätt, men jag har åxå tänkt på att brösten känns lite "i vägen" ibland. Plus att när flickan sitter i brösthöjd så blir hon ofta hungrig..... :wink:
Av Tyras matte
Tack =)
Tja, kanske får ge upp vagga då... Prova mer med upprätt, bara han inte kvävs mellan brösten =)
Får träna lite mer på knytningen, hann bara testa den upprätta en gång för då hade han tröttnat på vårt stök =) Maken däremot fixade det på sig själv en gång när jag låg och sov, duktiga han...
Användarens profilbild
Av melon
Tyras matte skrev:Tack =)
Tja, kanske får ge upp vagga då... Prova mer med upprätt, bara han inte kvävs mellan brösten =)
Får träna lite mer på knytningen, hann bara testa den upprätta en gång för då hade han tröttnat på vårt stök =) Maken däremot fixade det på sig själv en gång när jag låg och sov, duktiga han...
Prova med en mätt och nöjd bebis. :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
melon skrev:
Tyras matte skrev:Tack =)
Prova med en mätt och nöjd bebis. :D
Eller kanske med en docka första gången :wink:

Lycka till!
Av Tyras matte
Han VAR mätt och nöjd när vi började =) Han tröttnade på oss =)
Användarens profilbild
Av melon
Tyras matte skrev:Han VAR mätt och nöjd när vi började =) Han tröttnade på oss =)
Ja, de brukar tröttna fort i början, innan de vet vad resultatet blir. Kajsa har ett bra tips att öva med en docka först så att den rätta knicken sitter. :wink:
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag har byst och det har fungerat för min del. Nu bar jag inte i vagga utan jag har haft dem sittandes upp i omslutet kors. Efter ett litet tag var brösten utmärkta kuddar när sonen sov i sjalen och maken tyckte det var lite orättvist då han satt mycket bättre på min mage än makens make och maken har dfinitivt ingen tillstymmelse till fettvävnad på brösten.
Användarens profilbild
Av Molinia
thanisa skrev:Jag har byst och det har fungerat för min del. Nu bar jag inte i vagga utan jag har haft dem sittandes upp i omslutet kors. Efter ett litet tag var brösten utmärkta kuddar när sonen sov i sjalen och maken tyckte det var lite orättvist då han satt mycket bättre på min mage än makens make och maken har dfinitivt ingen tillstymmelse till fettvävnad på brösten.
Jag håller med! Jag har fått riktiga meloner och det funkar bra ändå i upprätt position, men vagga har jag aldrig fått till (och inte maken heller).
Av Virriga familjen
Kunde inte heller ha sonen i vagga frånbörjan. Det gjorde rakt ont i brösten och de var stora och fullproppade med mjölk. Inte alls bekvämt för mig eller sonen.

Nu lite senare :hellu: (Sonen snart 9 mån). Så kan jag ha honom i vagga, brösten är lite mer tomma, eller vad man nu ska kalla det för och inte lika ömma. Och lillkillen tycker det är supermysigt att få åka vagga på kvällen.

Bild
Användarens profilbild
Av Smultron-smulan
Josefin började vagga vid 3-4 mån, men då också bara för lite tröttmys på kvällen. :loving:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?