Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Emmiez skrev:
Bubbi skrev:
Kosmos skrev:Ni som sytt:
Jag vet hon skrev att man inte ska skarva axelbandet. MEN om jag har ett tyg som är 3 meter och skarvar på 25 cm på varje sida då blir det väl nästan där knuten hamnar. Tror ni det gör jättemycket för hållbarheten?
OM jag skulle göra en igen, så skulle jag utan att tveka skarva på mitten. Eller i ett av hörnen nedtill.
Det funkar altså att skarva? skall tänka på det, i ett hörne borde det ju för utseendets skull fungera bättre isåfall :)
Min är skarvad 8)
Det är ett tyg på sidor och botten och sen är axelbanden i annan färg. Botten/sidostycket är lite längre än själva väskan (ca 6-7 cm på varje sida). Skarven är där tyget tar slut och sen är det nervikt på insidan så att skarvsömmen är slät i botten på z-vikningen och faststickat med ett X under sidofickorna så att skarven är förstärkt.

Dålig illustration, överst på själva väskans sidor:
Utsida -> I\I <- insida, med skarvsömen mellan tygbitarna = \I
Av Emmiez
nu har jag också sytt en onobag :)
men jag gillade inte riktigt att fålla det långa bandet :? det va svårt, men nästa gång kanske det går bättre :)
Användarens profilbild
Av saro
Min väska är ÄNTLIGEN klar! :eld:
Den är inte perfekt....men jag har gjort den själv!
Bild :lol:
Bild
Bild
Bild

Nu återstår bara att knopa ihop några saker av resterande tyg..... :hmm:
Av surftrollet
Fin! Ser ut att vara stadig, med det ganska tjocka fodret? Vad är det för yttertyg?
Av Emmiez
saro:
vilken underbar väska, jättefina tyger..

Jag har planer på att sy en till, en som har längre axelband, och större öglor och finare tyg :lol:
jag sydde en av tyget jag hade hemma och så fick det bli som det blev :)
ordnar bild senare :)
Användarens profilbild
Av saro
esarina skrev:Fin! Ser ut att vara stadig, med det ganska tjocka fodret? Vad är det för yttertyg?
Det är blå Lenda.
Fodret är tjockt ja, det fick jag lära mig den hårda vägen :roll: Min maskin är inte så samarbetsvillig när det gäller flera lager....
Emmiez skrev:saro:
vilken underbar väska, jättefina tyger..
Tack så mycket!
Jag är jättenöjd med tygvalet, även om det inte var vad jag tänkt mig från början.
Användarens profilbild
Av jenn79
Så snygg!!
Tänk om jag haft en fungerande symaskin bara :(
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Saro: Jättefin! Jag gillar verkligen ditt fodertyg. Har sneglat på det många ggr men inte köpt något.
Av Emmiez
Maddemoa skrev:Saro: Jättefin! Jag gillar verkligen ditt fodertyg. Har sneglat på det många ggr men inte köpt något.
finns det också på ikea eller var köper man det?
Användarens profilbild
Av saro
Emmiez skrev:
Maddemoa skrev:Saro: Jättefin! Jag gillar verkligen ditt fodertyg. Har sneglat på det många ggr men inte köpt något.
Det finns på Ikea.
Av Emmiez
saro skrev:
Emmiez skrev:
Det finns på Ikea.
åhh då skall jag till ikea nån dag o se vad som finns för fina tyger 8)
Användarens profilbild
Av Vida
Här är en liten bild-tutorial på min snabb-OnBag, med "skarvade" axelband. Beskrivning i text (och större bild) finns på barsjalar.blogspot.com

Bild
Användarens profilbild
Av Vida
En kameramobil-bild på min BB väska :)

Bild
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 26
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?