Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jennychangala
Kan vara bra att veta hur mycket tyg det behövs till att sy en Mei Tai om jag nu skulle sätta igång lite projekt framöver (måste stöka över bröllopet först) och faktiskt sy oss en? :wink:
Av Jinxan
jennychangala skrev:Kan vara bra att veta hur mycket tyg det behövs till att sy en Mei Tai om jag nu skulle sätta igång lite projekt framöver (måste stöka över bröllopet först) och faktiskt sy oss en? :wink:
Undrar jag med faktiskt.
Av suramin
Jag brukar göra ca 2 meter långa band, så en bit på 2mx 1,5m räcker om du vill göra enfärgat. om du sedan vill ha en annan bit som panel brukar det räcka för mig med ca 60cmx50cm.

Lycka till :D
Av Ponyo
jag brukar också köpa 2 meter
Användarens profilbild
Av Camilla74
Minst två meter, sen beror det ju lite på tygbredd om man behöver mer. (Till själva paneldelen.)
Användarens profilbild
Av Vida
2.1-2.5 meter för axelbanden. Vi har gjort dem 30 cm breda, det betyder att 60 cm av bredden går till axelband. Då är det typ 80*2.5 meter kvar. Av detta går ungefär 25-30 cm till midjebältet (om man gör det 10-15 cm, dubbelt, med fleece eller jyskliggunderlag i). Kvar är då ca 50*2.5 meter, vilket gott och väl räcker till en ryggdel på 45 cm bredd och 45 cm höjd (ungefär, mät på ditt barn), med dubbelt tyg, alternativt ett alger + panel. Tyget som blir över kan bli en förvaringsväska och/eller ett huvudstöd på ca 30*30 cm som är solfjädrat i nedre delen mot ryggdelen/fästet/kardborrbandet (hur du nu vill sätta fast det), samt till knytbanden/banden med tryckknapp (hur du ny vill förankra huvdstödet i axelbanden)...
Användarens profilbild
Av jennychangala
Tack för alla tips! Ska köpa svart Lenda vid nästa IKEA besök. :) Tänkte mig en panel med snyggt chitengetyg från Zambia. Mmm... blir nog bra nån gång i september :wink:
Användarens profilbild
Av jennychangala
Det kanske det inte finns. Kollade inte så noga sista och det kan lika gärna varit mörkblått.... eller så var det inte Lenda :cry: :?
Av Jinxan
jennychangala skrev:Det kanske det inte finns. Kollade inte så noga sista och det kan lika gärna varit mörkblått.... eller så var det inte Lenda :cry: :?
svart har jag inte sett på vårt IKEA i alla fall, däremot blått.
(Men man kan ju alltid färga, det kommer jag göra) :)

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?