Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Asereht skrev:Jag måste tassa jag med!

Jag stickar och jag syer periodvis. Stickar främst sockar och mössor men annat med tidvis.

Finsn lite bilder på det jag brukar pyssla med i bloggen. :)
Bubbi skrev:
zandrama skrev:Oh, nu blev jag nästan lite generad. :rodna:

Jag byter gärna nånting, men just nu måste jag bli klar med massa till medeltidsveckan (måste vara klart om 1,5 vecka, för då åker vi till rumänien), men om du kan tänka dig att vänta till slutet av augusti eller september eller så, så ordnar dig sig nog.

Jag byter såklart gärna med övriga också. :lol:
Jag gör: Stickar (inte så bra eller snabbt, mest hjälmar, sockor, vantar, halsdukar, disktrasor, smågrejor helt enkelt), virkar (mössor och disktrasor), syr (det mesta)
Jag vill ha: stickat (tröjor (gärna typ pippitröjor) eller byxor (inte blöjbyxor)), nålbundet (vantar, mössor, halsdukar...), en bra, snygg, praktisk skolväska till mig själv som gärna ska hålla 3,5 år med daglig användning :roll:, dockkläder´, "plastpåsar"... Jag kan säkert komma på mer. 8) :lol:
Jag kan göra pippitröja! :vågen:
Har en modell som jag komponerat ihop själv med raglanärm.
Den jag gjorde till Vilhelm hade täta ränder, men kan göra dem mer glesa också.
Du har inte mönster att dela med dig av?
Nja, beror på hur utförlig stickbeskrivning du behöver? :D
Av Ponyo
En liten byteslista:

Hjortronmössor mot kolt och docka
Bubbi Ej sänt - Ej fått
CrazyMagpie Ej sänt - Ej fått
Användarens profilbild
Av zandrama
Bubbi skrev:

Jag byter gärna nånting, men just nu måste jag bli klar med massa till medeltidsveckan (måste vara klart om 1,5 vecka, för då åker vi till rumänien), men om du kan tänka dig att vänta till slutet av augusti eller september eller så, så ordnar dig sig nog.

Jag gör: Stickar (inte så bra eller snabbt, mest hjälmar, sockor, vantar, halsdukar, disktrasor, smågrejor helt enkelt), virkar (mössor och disktrasor), syr (det mesta)
Jag vill ha: stickat (tröjor (gärna typ pippitröjor) eller byxor (inte blöjbyxor)), nålbundet (vantar, mössor, halsdukar...), en bra, snygg, praktisk skolväska till mig själv som gärna ska hålla 3,5 år med daglig användning :roll:, dockkläder´, "plastpåsar"... Jag kan säkert komma på mer. 8) :lol:
:vågen:
Jag vill gärna ha lite bredare mellan ränderna, så att det är brett, smalt, brett osv. Förstår du? vad är du intresserad av? Och hur många plagg vill du ha för 2 tröjor (en strl 86 och en strl 98 )? :roll:
Av Ponyo
zandrama skrev:
Bubbi skrev:

Jag vill gärna ha lite bredare mellan ränderna, så att det är brett, smalt, brett osv. Förstår du? vad är du intresserad av? Och hur många plagg vill du ha för 2 tröjor (en strl 86 och en strl 98 )? :roll:
Jag ska göra CrazyMagpies två mössor först. Och sedan skulle jag kunna börja sticka en pippitröja. Det brukar ta mig ca tre veckor att sticka en barntröja, så jag vågar inte binda upp mig för mycket.
Användarens profilbild
Av teres
tass
Användarens profilbild
Av puppan
tassar lite jag med.

Jag byter gärna till mig något stickat eller virkat mot något sytt.
Användarens profilbild
Av zandrama
Bubbi skrev:
zandrama skrev:
Bubbi skrev:

Jag ska göra CrazyMagpies två mössor först. Och sedan skulle jag kunna börja sticka en pippitröja. Det brukar ta mig ca tre veckor att sticka en barntröja, så jag vågar inte binda upp mig för mycket.
*skickar PM ist*
Användarens profilbild
Av Pipis
Jag får, tyvärr, dra mig ur denna gång.... :cry: får inte symaskinen att fungerar, krånglar som tusan och måste nog lämnas in på genomgång, så jag kan inte erbjuda något i byte

Jag hoppar in här igen när symaskinen är tipp-topp igen.
Lycka till alla bytare
Av Ponyo
Pipis skrev:Jag får, tyvärr, dra mig ur denna gång.... :cry: får inte symaskinen att fungerar, krånglar som tusan och måste nog lämnas in på genomgång, så jag kan inte erbjuda något i byte

Jag hoppar in här igen när symaskinen är tipp-topp igen.
Lycka till alla bytare
I den här tråden får man byta när man vill. Hoppas maskinen mår bättre snart!
Användarens profilbild
Av Pipis
Bubbi skrev:I den här tråden får man byta när man vill. Hoppas maskinen mår bättre snart!
Tack! :)
Användarens profilbild
Av Asereht
Boadicea skrev:Jag skulle gärna byta till mig en stickad mössa att ha under hjälmen på dagis, men jag är inte speciellt bra på nåt... Gör lite smycken, och syr en del, men inte så bra. Syr selar, men det är ju lite stort. :lol:
Är det en typ "hjälmmössa" som du är ute efter? Eller vad för slags mössa har du tänkt dig? Är det en vanlig mössa i hjälmmodell så kan jag ordna en om du vill. :)
Användarens profilbild
Av Asereht
Boadicea skrev:
Asereht skrev:
Boadicea skrev:Jag skulle gärna byta till mig en stickad mössa att ha under hjälmen på dagis, men jag är inte speciellt bra på nåt... Gör lite smycken, och syr en del, men inte så bra. Syr selar, men det är ju lite stort. :lol:
Är det en typ "hjälmmössa" som du är ute efter? Eller vad för slags mössa har du tänkt dig? Är det en vanlig mössa i hjälmmodell så kan jag ordna en om du vill. :)
Ja, precis, typ hjämlmössa, eller liknande, som man kan ha under utelekhjälmen. :) Vad kan jag göra som du vill ha då? :)
Vet inte, vad brukar du greja med? :)
Användarens profilbild
Av Asereht
Boadicea skrev:
Se ovan... :wink:
Vad brukar du sy? Vad gillar du att göra i syväg som du tycker skulle kännas ok att göra? Jag skulle kunna tänka mig en tygkasse eller liknande tex. :)
Användarens profilbild
Av noranora
Som sagt en jättebra idé det här :D Fast just nu har vi semester här, men när vardagen är tillbaka byter jag gärna "pyssel".

Jag kan göra lite av varje. Syr (t ex tygbindor och pockets, gosedjur tygkassar m.m ... men inte kläder, det är jag fortf för dålig på), stickar och virkar (men kan bara hinna med små projekt typ disktrasa eller barnmössa), gör smycken, hudvårdsprodukter (gör dock inte längre tvål då jag tycker det är för farligt med bebis hemma), pappersgrejer (kort och annat), ja ... och lite av varje ... textiltryck och ... ja, jag ger mig på det mesta i pysselväg om än allt inte blir lika bra så fråga gärna även om det inte är något jag har nämnt :wink:

Vad jag vill ha? Kanske en väska, eller ett enkelt plagg (typ linne) till mig själv. Jag ska fundera på saken :)

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?