- tor jul 10, 2008 16:27
Asereht skrev:Jag måste tassa jag med!Nja, beror på hur utförlig stickbeskrivning du behöver?
Jag stickar och jag syer periodvis. Stickar främst sockar och mössor men annat med tidvis.
Finsn lite bilder på det jag brukar pyssla med i bloggen.
Bubbi skrev:Du har inte mönster att dela med dig av?zandrama skrev:Oh, nu blev jag nästan lite generad.Jag kan göra pippitröja!![]()
Jag byter gärna nånting, men just nu måste jag bli klar med massa till medeltidsveckan (måste vara klart om 1,5 vecka, för då åker vi till rumänien), men om du kan tänka dig att vänta till slutet av augusti eller september eller så, så ordnar dig sig nog.
Jag byter såklart gärna med övriga också.![]()
Jag gör: Stickar (inte så bra eller snabbt, mest hjälmar, sockor, vantar, halsdukar, disktrasor, smågrejor helt enkelt), virkar (mössor och disktrasor), syr (det mesta)
Jag vill ha: stickat (tröjor (gärna typ pippitröjor) eller byxor (inte blöjbyxor)), nålbundet (vantar, mössor, halsdukar...), en bra, snygg, praktisk skolväska till mig själv som gärna ska hålla 3,5 år med daglig användning, dockkläder´, "plastpåsar"... Jag kan säkert komma på mer.
![]()
Har en modell som jag komponerat ihop själv med raglanärm.
Den jag gjorde till Vilhelm hade täta ränder, men kan göra dem mer glesa också.