Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av designern
#144167
Hej, jag ska formge en skötväska för korta utflykter/ärenden utanför hemmet. Den ska innehålla (inte fler blöjor eller tex. matburkar och ombyte, utan bara detta...):

1 underlägg
1 blöja
1 plastpåse
1 pkt torkservetter
1 napp
1 dl vatten (flaska)

Nu undrar jag, vad är det viktigaste egenskaperna hos en liten enkel skötväska när man använder sjal eller sele? Är det att den går att använda med en hand? Eller är det att den rymmer mobiltelefon och nycklar? Hur kan man bära väskan på kroppen när man har barnet i sjal?

Kom gärna med spontana kommentarer, allt ni kommer på är bra!
Användarens profilbild
Av Anna
#144177
Jag använder inte skötväska utan har en mindre tygnessisär i ryggsäcken. I den har vi en bit plastad frotte, 2-3blöjor (tygblöjor, antagligen överrepresenterat hos just sjalbärare och tar mer plats) et tpaket tvättservetter och en påse.

Jag tycker ryggsäck är det enda som funkar riktigt bra till sjal, annars får man ju ändå inte händerna fria och sen går man på stan och då kan det hända att det tillkommer en kasse ändå. Det som står på din lista skulle vi itne klara oss med. Jag måste ha fler än en blöja och ombyten till två barn med mig så fort jag skall bort någonstanns.

Skötryggsäck skulle jag kunnat använda om manhade lust, men det är viktigt att allt som skall med ryms i samma väska så en liten pyttis som inte rymmer allt och där jag itne får i mobil och nycklar är inte aktuellt.

Så vad jag skulle vilja ha om den ska vara liiten så skulle det vara en såpass liten och gärna mjuk skötväska att man kan ha den i en normalstor ryggsäck när man behöver mer och så om man bara ska till grannen så tar man endast den lilla skötväskan så man slipper packa om allt varje gång man behöver mer.
Av designern
#144178
jag har lite funderingar på en "magväska" som man kan flytta till ryggen om man bär sitt barn på magen. Vad tror ni om det? Kan man ha en magväska på "framsidan" om man bär barnet framåt i sjalen?
Användarens profilbild
Av Anna
#144180
nja, just på magen skull einte jag kunna ha för jag är så kort att barnet måste sitta långt ner för att inte komma upp i ansiktet på mig när jag bär på magen, men om man kan vrida om den till höften/ryggen så kan det vara bra. Men skulle jag ha skötväska i magväskemodell vill ajg absolut ha i mobil, plånbok och nycklar så man kan ha koll på dem bra och sen ha annat på ryggen.
Användarens profilbild
Av Suskiv
#144191
designern skrev:1 underlägg
1 blöja
1 plastpåse
1 pkt torkservetter
1 napp
1 dl vatten (flaska)


Just ovanstående saker får jag ner i en pytteliten ryggsäck. Den är tillräkligt smidg för att bära i handen om jag bär på ryggen, men funkar som bäst på ryggen. (egentligen brukar jag ha i 2 blöjor (tyg), påse, 1 ptk tvättlappar, 2 nappar och en ½ l flaska med vatten, nyklar, blånbok och mobiltelefon, )
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
#144193
i filippinerna är skötväskor inte alls populärt...vi har bara vanliga väskor eller ryggsäck men den som säljs mycket och alla föräldrar köper är plastad och vadderad underlägg som man kan använda för blöjbyte och sådant....

jag hade också skötväska i början men nu stannar den i förrådet eftersom jag fick i present en liten version av den där skötunderlägg vi brukar ha i filippinerna....jag glömde den dock hos svärföräldrarna men om någon är intresserad att se bilden kan jag fixa den i helgen
Av Aelia
#144201
Daniellas mamma skrev:jag glömde den dock hos svärföräldrarna men om någon är intresserad att se bilden kan jag fixa den i helgen
Ja tack :lol:
Av designern
#144202
som inte är så insatt, visst är det väl inte så vanligt att man använder både sjal/sele och barnvagn? Eller? :oops:
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
#144207
jag använder också barnvagn..älskar våra knorr 8) :D
Av designern
#144212
använder man vanligtvis barnvagnen om man går ut en liten sväng med sjalen?
Användarens profilbild
Av Suskiv
#144245
designern skrev:som inte är så insatt, visst är det väl inte så vanligt att man använder både sjal/sele och barnvagn? Eller? :oops:
De som har fler än ett barn som tex jag använder ofta vagn till det äldre barnet och sjal/sele till det mindre. Så en bra sak bör ju vara att den lilla ryggsäcken även går att hänga på vagen.
använder man vanligtvis barnvagnen om man går ut en liten sväng med sjalen?
Har jag bara med Torkel så brukar jag inte ha vagnen, framförallt inte om jag ska iväg en kortis.
Användarens profilbild
Av April
#144349
Jag hade velat ha en smalare ryggsäck - som inte är så klumpig. Alltså tunn. I ryggsäcken skulle jag vilja ha många fack, jag skulle dock vilja kunna ha med mig 3 blöjor, tror 1 blir för lite.

Jag tänker inte använda vagn - men jag vill inte att "skötryggsäcken" ska ha plats för andra saker än just skötsakerna. Är den tunnare, kan man lätt lägga i den i en större ryggsäck om man vill det.

Jag skulle också vilja ha en tunnare skötbädd - behöver inte vara särskilt vadderad - utan huvudsaken är att den tar lite plats.

Ja, det var lite av mina önskiningar ;-) :-D

Kram
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
#144353
Jag använder sällan vagnen. Ska jag till stan eller gå i affärer så har jag oftast bara sjalen.

Jag tycker det är stökigt med väskgrejen, skulle nästan vilja ha vagn bara för att slippa just det. När jag har sjalen så glider nämligen väskan av axeln HELA tiden. Jätteirriterande, särskilt om jag har fler barn med som vill hålla handen och så...

Ryggsäck gillar jag inte. Jag vill kunna komma åt mina grejer snabbt och lätt som i en handväska, helst inte ha saker i jackfickorna.

Jag skulle vilja ha en "axelväska" som gick att ha tvärsöver fast man har ett barn på magen el ryggen. Vet inte hur det skulle gå till dock :?
Användarens profilbild
Av exiteme
#144490
Jag är så förtjust i min höftväska från PoP. Jag HATAR att bära med mig en massa väskor. Vill ha armarna fria. Jag tar bara med typ 3 blölor och våtservetter i en liten plastpåse. En tunn filt eller bit plastad frotte´duger som underlägg.
Så för mig har storleken betydelse :wink:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?