Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Fab
Undrar lite över min knytning och dotterns storlek....hon är ju bara tolv veckor gammal(väger 4,6 kg) men när jag sätter henne i min trikåsjal så hamnar hon numer så långt upp, så hennes huvud vilar på min hals när hon somnar - inte alls skönt.....har försökt böka ner henne lite, men det funkar inte så bra, då tar smokingbältet emot. Det sitter å andra sidan kanske för högt, men åker gärna upp över mitt bildäck till mage :)

Har försökt att knyta lite lösare, men det verkar inte vara ett alternativ då det förstås blev alldeles för svajigt. Vart ska huvudet hamna egentligen? Eller är det redan dags att byta till en vävd sjal?
Användarens profilbild
Av glis
Det brukar gå bra med trikå några kilo till... Lagom höjd anses vara så du kan pussa barnet uppe på huvudet.

Hur menar du att smokingbältet tar emot? På din beskrivning undrar jag om du sprider ut det över hela barnet, från under rumpan ända upp till nacken?
Min kis var ganska lång och stor när han föddes och jag bytte inte till vävd förään han var 3-4 månader, och då på grund av vikten, inte längden.
Användarens profilbild
Av Helene
Apelsin skrev:visserligen väger hon inte mycket men är ändå ganska gammal för trikåsjal.
Gammal? Hon är ju knappt tre månader och pytteliten!

Jag köpte första sjalen (trikå, babybundler) till Olivia när hon var drygt fyra månader och hon vägde ju 4815 g när hon föddes!! Jag bar med den i flera månader! (tills hon vägde kring 9 kg)

Fab: Om du sätter smokingbältet precis där du vill att hon ska ha rumpan och så anpassar du knytningen efter det, dvs att krysset hamnar precis där, då ska det inte bli svajigt.
Det går ju att knyta lika tight oavsett VAR man knyter!
Av Fab
Jag brukar inte dra upp smokingbältet nu när det är varmt. Måste man det? Det är kanske det som är felet....
Var i affären idag och det var uppenbart att jag och sjalen inte kommer överens längre. Dels så var det svajigt och hon satt nog för långt ner för jag fick ont i bade axlar och nacke, och det är väl ändå inte meningen....
Användarens profilbild
Av Helene
Fab skrev:Jag brukar inte dra upp smokingbältet nu när det är varmt. Måste man det? Det är kanske det som är felet....
Var i affären idag och det var uppenbart att jag och sjalen inte kommer överens längre. Dels så var det svajigt och hon satt nog för långt ner för jag fick ont i bade axlar och nacke, och det är väl ändå inte meningen....
När det är för varmt brukar jag iaf dra upp smokingbältet över bäbisens rumpa så det är ordentligt med stadga nertill men sära på krysset så överkroppen är bar.
Av Fab
Nu har jag testat lite, och fick till det bättre. Övning ger visst färdighet....så jag fortsätter att öva.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?