Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Emmiez
Varför går trådarna av hela tiden :?
Finns det nåt speciellt man skall tänka på när man syr med overlocken? mina trådar går av så blir det fel och jag måste sprätta och sprätta och så blir ju kläderna mindre och mindre för varje gång trådarna gått av eftersom den klipper :roll:

några bra tips på vad som kan vara fel när tråden går av hela tiden?
Av FiaLisa
Kolla att du har trätt maskinen rätt.
Användarens profilbild
Av linafelicia
Kolla så att nålarna inte är skadade.
Är det samma tråd som går av varje gång eller är det olika?
Om det är någon av gripartrådarna tror jag precis som FiaLisa att du trätt maskinen fel någonstans. Ibland kan tråden råka sno sig någonstans.
Kolla även så att du har bra trådspänning.
Av vickan1976
På min overlock måste man trä trådarna i nålen sist, så går en anna tråd av så måster jag även trä om trådarna som går igenom nålen. Kanske är det likadant med din maskin?
Användarens profilbild
Av Fryle
För ett tag sedan hade jag samma problem. Nålarna var ganska nya tyckte jag, så jag trädde om och trädde om. Till sist bytte jag ändå nålar och vips funkade det igen!
Av Emmiez
det har varit lite olika trådar som gått av, från början var det mest dom två under, men där hjälpte det att trä om, sen hade jag missat att få in tråden mellan plattorna där man spänner tråden, så det gjorde nog mycket till.

Men nu senaste gångerna har det alltid varit vänster nålen, kanske skall prova att byta den och se om det blir bättre.
symaskinen är bara 1 månad gammal så ja tycker inte nålarna borde vara dåliga, men man vet ju inte :)

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?