[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 1420008
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Tror symaskinen gick sönder, på riktigt... - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av 4ungar
ja hur ska livet fortsätta utan symaskin :roll: bra anledning o köpa en ny kanske :wink:
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Åh, nej! Stackars dig! :(

Hur bra måste den vara? IKEA har ju ganska billiga... och ibland även Rusta och sådana lågprisvaruhus.... där får du en maskin under 1000 kr. Fast det är ju iofs också pengar om man inga har... :roll:

Hoppas att det löser sig för dig vännen! :heart:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Om det är en äldre husqvarna borde den väl gå att lämna in på lagning och få tillfixad utan att det ska kosta multum (min kostade 600kr att få ordning på)
Hoppas den funkar efter lite vila
Av anna m
Men lite äldre maskiner brukar vara värt att laga. Här finns det en karl som lagar gamla maskiner för ett par hundringar... Hoppas att den rättar till sig.
Av anna m
Lin skrev:
anna m skrev:Men lite äldre maskiner brukar vara värt att laga. Här finns det en karl som lagar gamla maskiner för ett par hundringar... Hoppas att den rättar till sig.
Så gammal är den inte. Det är en Husqvarna från 90-talet. Och den är knasig. :? :lol: Men som sagt, nu fungerar den lite igen i alla fall.
Aha! Önska dig en jääääättefin av maken!! :)
Användarens profilbild
Av lillstrumpa
Lin skrev: M säger att den kanske inte trivs i värmen, jag tror inte det är så enkelt, men hoppet är väl det sista som överger en. :roll:
Ställ den i frysen 8)
Användarens profilbild
Av shalita
måste avråda från rusta-symaskiner!! de är inte värd sina pengar. ja köpte en på coop forum för ca 900 kr förra året, den har inte krånglat en gång! tror mer på kvalitetsställen som inte bara säljer skräp.

om du nu får pengar nån gång alltså. :P
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
En ordentlig rengöring brukar göra dunder för den av mina symaskiner som är från slutet av 80-/början 90-tal. Att man skruvar loss där där man fäster undertrådsspolen och dammsuger rent ordentligt där inne. Många gånger så sitter det ett tjockt lager med ludd och damm bakom där som man inte ser förrän man skruvar loss själva undertrådshållaren.

Det som händer med den när den blir smutsig är att den inte hakar ihop över och undertråden så att det blir en söm utan den drar bara ut tråden och sen blir det ngt enstaka stygn här och där. Är det något likande som din gör Lin kan en enkel lösning vara att först testa med en ordentlig rengöring innan du ger upp hoppet om den.
Användarens profilbild
Av teres
Är maskinen mekaniskt och inte elektronisk kan man ju själv öppna upp rejält, rengöra det mesta på insidan och smörja, gör underverk på min lite äldre maskin. Skulle dock aldrig våga mig på att öppna den nyare, mekanik är en sak men det elektroniska....

Rejäl rengöring kan göra under, lite beroende på hur det ser ut när du öppnar kan tryckluft på flaska blåsa rent på svåra ställen, men det förutsätter att du inte bara blåser in det längre in i maskinen! Annars får du utrusta dig med tops, piprensare och en bra ficklampa för att försöka få ordentligt rent runt undertrådshållaren.

Service behöver inte vara så dyrt, jag har tom bytt matningsfötterna, och det kostade mycket lite till min förvåning. Man kan ju ringa och få en prisuppgift innan.
Användarens profilbild
Av teres
Vad skönt! Det är förfärligt när symaskinen lägger av!

Min gamla maskin är jättekinkig på rengöring, den går som en klocka till en viss punkt, sedan så får man öppna och rengöra riktigt ordentlig för att den alls ska fungera, den tål bara inte att bli för smutsig. Den nya verkar inte bry sig nämnvärt.....
Användarens profilbild
Av Monia
Trist när maskinen inte vill mer, hoppas att din man har ökat livslängden tills ni får möjlighet att köpa en ny.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Rengöring gör underverk på gamla maskiner. På min har jag även fått byta undertrådshållare, den hade blivit utsliten :shock: på de ca 30 år som maskinen gått.
Användarens profilbild
Av Helen
Vad skönt att den verkar funka igen.
Jag har fortfarande inte lämnat in min maskin som gått sönder.. suck..
Just nu har jag inte lust att halta ner i källaren och leta kvitton.

Jag sydde också tights i går.
Så här blev resultatet i kombination med linnet hon fått tidigare
Bild

Sååå... får vi se dina färdiga tights nu? :D

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?