Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Maken har i helgen provat på att bära H. Först gjorde han ett försök med trikån som misslyckades helt pga helt övertrött bebis. Dagen efter tog han på eget initiativ på sig babybjörnen och lyckades till slut få henne lugn, så nu är han lite mer vänligt inställd till bärande. Jag vill ju dock inte att han ska bära i bb:n så nu funderar jag på att sy en liten MT. Mer selliknande än sjal och billigt att göra själv om han inte använder den sen.
Ska man mäta hur lång hon är från knäveck till knäveck i grodposition för att få rätt mått? Hon har ca 17-18 cm emellan, kan det vara lagom att göra panelen 20 cm bred? Hur gör man för att få ett huvudstöd som funkar? Bara tyg håller sig väl inte uppe? Eller gör man någon anordning för att sätta fast huvudstödet?
Senast redigerad av tweed den tor jul 03, 2008 10:11, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av emellen
tassar, för jag vill också veta... :)
Användarens profilbild
Av Asia
tass
Användarens profilbild
Av Elina
Jag hade två bäbis mt´s, men jag minns inte måtten på dom,. men du ska få se, jag hade inga huvudstöd.

Bild
Bild
Användarens profilbild
Av 4ungar
drömmer mig tillbaka på mini mys tiden :loving:
Användarens profilbild
Av tweed
Ingen som har tankar om mått?
Användarens profilbild
Av melon
Jag har sytt en bebisMT som användes mycket den första tiden, men jag har för mig att min var 28 bred?
Användarens profilbild
Av melon
Sökte lite och hittade min gamla tråd. 27 x 32cm var panelen. 20 tror jag blir i minsta laget. Har du mätt i liggläge eller "sjalbärarläge"?

Och jag hittade tom en bild:

Bild
Användarens profilbild
Av tweed
Nu har jag klippt till och börjat nåla ihop. Jag gör den ca 27 cm bred, det är ju bra om den funkar ett tag... Hittade ett knasigt camotyg hos mamma igår så det blir en pappa-MT som är svart på ena sidan och camo på den andra, hoppas att han vill använda den sen, bara.
Användarens profilbild
Av Anna
kan det bli en bra bebispresent tro? hur långa axelband bör man ha?
Användarens profilbild
Av tweed
Enligt Knyttets beskrivning ska axelbanden vara 170-200cm långa. Beskrivning finns i den klistrade tråden med sybeskrivningar.
Min är snudd på klar nu, men H vaknade och ville ha mat så jag hann inte göra stickningarna på axelbanden klart, men det finns hopp om både färdigställabde och provning under dagen :D
Användarens profilbild
Av tweed
Bild

Nu är den klar! Men det kommer att krävas lite ändring, sittdelen är för bred så jag måste knåpa dit en midja på den
Användarens profilbild
Av tweed
Ja, om den överlever tvättmaskinen, stoppade just i den. Kom på när jagnästan sytt klart att tygerna inte var tvättade och förmodligen krymper olika mycket :x Sen mehöver den förmodligen en midja också, för den blev för bred, men sen så...

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?