Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av linafelicia
Emmiez skrev:
linafelicia skrev:
Emmiez skrev:
Fryle skrev:
Emmiez skrev:jag bytte nål, det fungerade :)
va skönt att det var ett sånt enkelt fel ändå.

ja tittade på nålarna, dom har märke där skruven suttit fast för att hålla fast nålen, så det kan ju inte direkt vara någon kvallite på nålarna direkt :roll:
Som min bror brukar säga till mig: You get what you pay for...
ja och i detta fallet var det helt rätt :lol:
så det blir till att åka o köpa nya nålar :)
ahr bara en 90 nål och en jeansnål, känns inte riktigt rätt till mina supertunna trikå tyger :roll:
Nej, sy inte med dom i dina trikåtyger. Har du otur ser det bra ut just när du sytt men sen när du tvättar plaggen så blir det ett litet hål vid varje stygn.
Trikånålar (kan också heta jerseynål eller stretchnål) har en rundad spets och letar sig ner mellan tygets trådar så att de inte går av. Syr man med en vanlig nål och tyget är känsligt så kan nålen ta sönder tygets trådar och det blir små hål när tyget används eller tvättas.
jaha, så 70 nålarna e inte heller bra då? det trodde jag, trodde bara att det var att 90 nålar är för grova :roll:
men då vet jag att jag skall ha strech nål för att det är rundade, altid lär man sig något nytt :)
men hur e det då med overlocknålen? det är ingen strechnål, borde jag byta den med?
Det där har jag själv funderat över så det vet jag tyvärr inte. Jag ska till symaskinsaffären imorgon och om jag kommer ihåg det ska jag fråga...
Ett tag hade jag problem med att det blev hål med min overlock men det hjälpte att byta nål så antagligen var den gamla skadad. Det konstiga är att det inte är stretchnål. :hmm:
Av Emmiez
linafelicia skrev: Det där har jag själv funderat över så det vet jag tyvärr inte. Jag ska till symaskinsaffären imorgon och om jag kommer ihåg det ska jag fråga...
Ett tag hade jag problem med att det blev hål med min overlock men det hjälpte att byta nål så antagligen var den gamla skadad. Det konstiga är att det inte är stretchnål. :hmm:
svårt det där tycker jag, bara att prova sig fram :roll:
Användarens profilbild
Av linafelicia
Jag frågade symaskinsgubben idag och han berättade att dom nålarna jag köper till min overlock är slipade på ett speciellt sätt för att passa till känsliga trikåtyger så det var inte vanliga nålar jag hade i overlocken trots allt. Det är bara det att det inte står stretch på dom.
Av Emmiez
linafelicia skrev:Jag frågade symaskinsgubben idag och han berättade att dom nålarna jag köper till min overlock är slipade på ett speciellt sätt för att passa till känsliga trikåtyger så det var inte vanliga nålar jag hade i overlocken trots allt. Det är bara det att det inte står stretch på dom.
okej, då vet jag det :)

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?