Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Efter att ha lånat mammas huskylock 936 så är jag beroende... Men jag gillar inte höga priser och att bygga om maskinen så jag tänkte mig en overlock nu och en coverlock lite senare... (det är billigare... men man förlorar lite sömmar)

Jag har kanske årets konstigaste krav men jag vill absolut ha en overlock med friarm. Den enda jag har hittat till överkomligt pris är då Janome 744D. Är det någon som känner till någon annan?

Priset jag hittat på 744D här i göteborg är 5500kr. Någon som vet om den säljs billigare någon annan stans? Där man kan pruta/få med tillbehör? (Tillbehörspaket A kostar väl ca 970kr och B 780kr där jag kollade)

På engelska siten http://www.sewingmachines.co.uk/Janome744_info.htm kostar den £249.00 (3020kr) + £50 (600kr) för A+B. Då är det med massa tråd, saxar, väska och bok. Frakt tillkommer, har för mig att jag läst ca 500kr. (Totalt ca 4120kr)

Mycket billigare... Men det kanske finns bra anledning att köpa svenskt också? Jag tror inte jag kommer vilja uppgradera på länge utan mer köpa fler maskiner. Men kan man lämna en engelsk maskin i utbyte?

Vad brukar en begagnad maskin kosta i Sverige? Finns det för huvud taget några 744D till salu? Verkar inte vara så vanligt med friarmsefterfrågan direkt...

Någon som vill bli av med sin 744D ;)

Tips på affärer i Göteborg tas också tacksamt emot!
Användarens profilbild
Av naimiez
Köpte min i england.......supernöjd....fast man kan inte köpa svensk manual :evil: fast en snäll SB-vän skickade en PDF som är väldigt bra ;-)
Av Summer@work
naimiez skrev:Köpte min i england.......supernöjd....fast man kan inte köpa svensk manual :evil: fast en snäll SB-vän skickade en PDF som är väldigt bra ;-)
Jag gissar att jag känner en annan väldigt snäll SB-vän då i alla fall :D

Denna pdf:en är fin också (om det inte var den du hade):
http://www.skovdesymaskiner.se/images/p ... 44_744.pdf

Vad blev frakten (+tid), hur löser man sladdproblemet och kan man köpa service i sverige?
Användarens profilbild
Av Monia
Jag köpte också min i England. Kom på tre (!) dagar hem till dörren. Frakten ca 500:- Köpte en bra adapter för några tior på Claes Ohlsson. Service borde man kunna få i Sverige, mne har inte behövt det.

Jag är väldigt nöjd och älskar min 744 :D
Användarens profilbild
Av Tabby
Brother 3034 som jag har har friarm. Jag är nöjd med min överlock. Inköpt på Nordensköldsgatan 9 som både har Janome och Brothers.
Jag betalade 3900 för min och jag kan uppgradera mig inom 1 år om jag vill.

Själv köpte jag inte från England, för skulle något paja och jag skulle vilja utnyttja garantin så får man betala frakten själv (både fram och tillbaka).
Användarens profilbild
Av Summer
Jag känner mig också lite osäker på det med englands-shoppingen.

Tabby: Tack för tipset om ytterligare friarmare! 3900kr är ju ett lagom pris också!
Av Summer@work
Jag var inne på Bernina butiken (Övre Husarg. 21, typ mittemot Myrins, inte den inne i Myrins) och frågade om pris på Janome 744D och fick ett pris på 4900kr. (Han var upptagen med annan kund så jag han inte prata så mycket med honom)

Jag behöver lite mer pengar innan jag köper ifrån någon...

Borde provsy också... är rädd att jag ogillar alla enklare maskiner efter huskylock 936:an jag har hemma just nu...
Användarens profilbild
Av äpplebus
Beställt en från england som borde dyka upp i början av nästa vecka. Janome 644 d(tror inte att jag behöver friarmen), extrapris på den nu, 2800 inkl frakt.
Av Summer@work
äpplebus skrev:Beställt en från england som borde dyka upp i början av nästa vecka. Janome 644 d(tror inte att jag behöver friarmen), extrapris på den nu, 2800 inkl frakt.
Är du inte tillvand på friarm verkar du inte behöva en :D Många undrar vad man är för konstig nisse som vill ha friarm... :lol: Önskar jag också vore en glad friarmsovetande person för 2800kr låter väldigt trevligt...

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?