Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Pilotta
Har köpt herdins färg och ska färga tyg+tröja. På paketet står det att man ska använda en "vanlig" tvättmaskin på 3-4kg, men vår är en 7 kg. Går det bra ändå?
Av Marine78
Har du något program där man kan minska vattehnmängden? För jag tror att det är den som är problemet när maskinen är större, inte själva maskinens storlek. Färgade själv i en 5-kg maskin.
Användarens profilbild
Av teres
njae, om du färgar i 7 kg maskin får du den ljusaste nyansen på färgen tack vare vattenmängden
Användarens profilbild
Av Pilotta
Hmm, jag ska se om jag kan minska vattenmängden, för jag vill ju gärna ha den mörkare färgen. Tack ska ni ha :D
Av Enid
Vi har en 7kg maskin och det har gått bra att färga som vanligt. I en vanlig maskin bör man ofta hälla på extra vatten för att få jämnare färg, det slipper man i 7kg maskin. Färgen har blivit som den ska så länge mängden tyg inte varit större än rekomenderat.
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Liten vus skrev:I en vanlig maskin bör man ofta hälla på extra vatten för att få jämnare färg, det slipper man i 7kg maskin. Färgen har blivit som den ska så länge mängden tyg inte varit större än rekomenderat.
:iagree:
Det man ev kan behöva justera är mängden salt, eftersom det doseras efter mängden vatten (dvs samma mängd salt oavsett antal färgförpackningar & mängd textil), så att om man har en större maskin (7 kg) som tar in mer vatten att man kanske använder upp emot 1,5 kg salt istället för 1 kg (för Herdins)
Användarens profilbild
Av Pilotta
Har nu skrivit till maskintillverkaren och frågat om fintvättprogrammet ( där man inte ska tvätta mer än 3kg) innebär en mindre mängd vatten.
Vad tror ni?
Hoppas jag får svar snart....
Användarens profilbild
Av Pilotta
Har nu fått svar från LG:
"Vid programmet "fintvätt" används en lite mindre mängd vatten än vid andra program. Men LG kan inte garantera att det är detsamma som att använda en 3-4kg tvättmaskin. Eftersom trumman har större storlek. Mvh Alina LG Kundtjänst"
Så jag kan nog färga i vår maskin ändå...... :)

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?