Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag tycks ha fastnat i det här med att sticka disktrasor, det är projekt helt i min smak - lagom avgränsade. Men nu kanske jag snart inte behöver fler...? (Fast några av de här har faktiskt hittat bort ifrån vårt hem)

En av de första i cottolin:
Bild
Nästan likadan, men inte riktigt
Bild

Samma igen, fast inverterad:
Bild

Nytt tradera inköp gav mig garn som troligen är bara lin:
Bild

Den som jag skickade iväg i disktrasebytet:
Bild

Jag blev förtjust i "mönstret" och gjorde en likadan till mig själv fast andra färger:
Bild

Sen kom jag på att kika efter mönster på ravelry, så här kommer en som inte är fyrkantig och stickad på diagonalen. Dessutom i grövre garn så den här stickar man på ett par timmar till skillnad från de andra som är i nästan löjligt tunt garn....
Bild
Användarens profilbild
Av Jennelii
Oj vad fina!!
Användarens profilbild
Av Bina
Får du för många kan du skicka någon till Borås :wink:

Superfina!
Av knutschen_lee@hotmail.com
en dum fråga kankse.:) men hur stickar man på diagonalen? måste man först sitta och öka varje varv och sedan från mitten minska på varje?

och är den runda längst ner stickad?
Användarens profilbild
Av Helma
:urule: Vilka fina!
Användarens profilbild
Av jazoo
Å den runda var ju bara kalasfin!
Användarens profilbild
Av november
Hit med! ;)
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
knutschen_lee@hotmail.com skrev:en dum fråga kankse.:) men hur stickar man på diagonalen? måste man först sitta och öka varje varv och sedan från mitten minska på varje?
Precis! Jag börjar med tre maskor, och sen ökar jag en i början på varje varv tills den är så stor jag vill ha den, och så minskar jag en i början på varje varv tills jag bara har tre maskor kvar. Jag tycker att det är lite roligare än att sticka lika långa varv hela tiden.
knutschen_lee@hotmail.com skrev:och är den runda längst ner stickad?
Den är stickad mha korta varv. Man börjar med att liksom sticka en radie på cirkeln, och sen vänder man innan man kommit in till det som ska bli mitten på cirkeln. Man stickar en maska kortare för varje varv innan man stickar hela varvet igen. Svårt att förklara, men tittar man noga så kan man nästan se hur varven blir kortare och kortare innan de går ända in till mitten igen.
Användarens profilbild
Av aspen
jättefina!!
jag har på en veckas tv-kvällar kommit 5 cm på min virkade, sen gav jag upp, det tar ju sån tid!
Användarens profilbild
Av Fryle
Jättefina!

Mina har varit uppskattade presenter (fast de inte är så fina som dina), så jag tror inte du kan göra för många.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?