- fre jun 20, 2008 15:41

Sino, Chokladgås, UllIndio, Hemsydda MT, Sele, Hampa/Ramie Sjal!
Tygisar+EC!
efter några sjalpromenader då jag svettats och frusit pga blåst om vart annat, och regnskurar som överaskat mig... det är svårt att klä sig rätt med sjal... det optimala är ju varmt sommarväder. det vet man aldrig om man får här i kiruna!
men oftast blir det inte För varmt iallafall!
...så har jag nu sytt ett lite smidigare skydd än de jag sett på bild på nätet. nackdelarna med min är att båda spännena borde suttit nedtill, svårt att komma åt att knäppa det övre, och det blev Väl smalt! nu funkar det när han är mini mini men snart...

det är vind och vattenavvisande tyg på framsidan och fleece på insidan (från en stor filt för 20kr på röda korset, har även blivit ett bilstolsskydd/filt/påse) en dragkedja in imellan som ficka...
det blev även en pedagogisk snutte som han kan ha framöver... de här tildetrasorna/bollarna med lappar har inspirerat... olika material och färger att pilla och smaka på... kanske gillas framöver.

tyger från stoff o stil samt gammalt lakan och ikea...
..se vad man har tid med en regning midsommarafton medans man ammar...

men oftast blir det inte För varmt iallafall!

...så har jag nu sytt ett lite smidigare skydd än de jag sett på bild på nätet. nackdelarna med min är att båda spännena borde suttit nedtill, svårt att komma åt att knäppa det övre, och det blev Väl smalt! nu funkar det när han är mini mini men snart...

det är vind och vattenavvisande tyg på framsidan och fleece på insidan (från en stor filt för 20kr på röda korset, har även blivit ett bilstolsskydd/filt/påse) en dragkedja in imellan som ficka...
det blev även en pedagogisk snutte som han kan ha framöver... de här tildetrasorna/bollarna med lappar har inspirerat... olika material och färger att pilla och smaka på... kanske gillas framöver.

tyger från stoff o stil samt gammalt lakan och ikea...
..se vad man har tid med en regning midsommarafton medans man ammar...

Sino, Chokladgås, UllIndio, Hemsydda MT, Sele, Hampa/Ramie Sjal!
Tygisar+EC!