Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag avskyr ryggknyt! :twisted:

Visste ni förresten att människor som bär sina barn i långsjal på ryggen i själva verket inte är människor utan bläckfiskar? De har massor med extraarmar att hålla barnet i medan de knyter, och sen så är de blötdjur så de svettas inte. Det är därför de får till så tjusiga ryggknyt utan att bli ett dugg svettiga och arga.

Omänskligt är vad det är. Fnys!
Av Kleopatrina
:iagree:
Av surftrollet
:lol:

Sonen var över året när jag fick till ryggknyten. Innan dess ålade han runt för mycket när jag försökte öva. När jag väl lärde mig så var han så van vid att vara på ryggen att jag fick ro att anstränga mig för att få till själva knytet.
Av fru sparv
Det finns alltså fler människor här på Sjalbarn? Så skönt. Jag började tro att jag skulle bli tvungen att börja hänga på FL eller nåt i stället.
Sonen var över året när jag fick till ryggknyten. Innan dess ålade han runt för mycket när jag försökte öva. När jag väl lärde mig så var han så van vid att vara på ryggen att jag fick ro att anstränga mig för att få till själva knytet.
Esarina: är du säker på att det inte var så att ett par extraarmar växte ut på dig tillslut då?
Av surftrollet
fru sparv skrev:Det finns alltså fler människor här på Sjalbarn? Så skönt. Jag började tro att jag skulle bli tvungen att börja hänga på FL eller nåt i stället.
Esarina: är du säker på att det inte var så att ett par extraarmar växte ut på dig tillslut då?
Helt säker! Men jag klippte bort några på grabben. Hm, undrar vad som fick min mamma att klippa extra-armarna på mig då? Hon bar iaf inte. ;)

/människowannabe-esarina
Av surftrollet
Äh, kör på med sele, och ifall du trivs med det så är det väl toppen. En del säger att det är bekvämare. :) Och vill du lära dig ryggknyt så ta upp det lite senare igen! Jag gjorde inte ett försök på säkert ett halvår, efter en del totalt misslyckade försök när vi inte ens var vana med sele på ryggen. :roll: Jag hade nog inte bemödat mig att lära mig ryggknyt om jag inte hade hittat en sjal som mer eller mindre krävde att jag lärde mig, om den skulle kunna användas.

Iaf, jag vet precis hur frustrerande det kan kännas. Det behöver inte vara kört för det. :)
Av fru sparv
Äh, kör på med sele, och ifall du trivs med det så är det väl toppen. En del säger att det är bekvämare.
:love:

Jo, jag tycker ju det funkar bra med Ergon. Men så har man ju hört att det ska vara ännu bättre med sjal. Och då vill man ju testa... aarrgh!
Av Flodisen
Jag tillhör dom som tycker det är lättare med sjal än ergo på ryggen. :oops: Men visst det gäller att våga för att få till det på ryggen.
Användarens profilbild
Av tinaw
Provat att svinga upp? För länge sen fanns ett klipp på en kung-fu-kvinna som bara svooooshade upp bebin på ryggen. (det var då jag bestämde mig för att bli ryggknytandets drottning, så inspirerande!)
Av fru sparv
Grattis flodisen. Du är en sann bläckfisk.
Av fru sparv
Provat att svinga upp? För länge sen fanns ett klipp på en kung-fu-kvinna som bara svooooshade upp bebin på ryggen.
Men problemet är inte att få upp ungen på ryggen!? Hon ligger där så snällt och lugnt och bara väntar. Nej det är sjal :twisted: skapet som är problemet.
Användarens profilbild
Av tinaw
fru sparv skrev:
Provat att svinga upp? För länge sen fanns ett klipp på en kung-fu-kvinna som bara svooooshade upp bebin på ryggen.
Men problemet är inte att få upp ungen på ryggen!? Hon ligger där så snällt och lugnt och bara väntar. Nej det är sjal :twisted: skapet som är problemet.
Jo, fast när man svingat så ligger tamparna precis som de ska och allt blir mycket lättare.

Ryggsäckknytningar tycker jag är lättare än omslutna också.
Av fru sparv
:hopmad:

Nej nu lägger jag ner detta. Det är förnedrande, svettigt, ovärdigt. Den enda som tycker det är roligt är ungen. Hon sitter däruppe och garvar. Sen när jag tar ner henne efter ännu ett misslyckat försök tar hon ett djupt andetag och SUCKAR. Då är hon så söt så det blir pusskalas i stället.

Det är ju svårt att pussa nån som sitter på ens rygg. Ha!!
Användarens profilbild
Av glis
Jag har ägnat all egentid senaste veckan åt att fundera: Manduca, Ergo eller fortsätta med Dublin? Jag har väl ett par bläckfiskarmar som är lite lama, för jag lyckas ibland´och då är det ju suveränt, men det tar tid och jag får ofta göra om.
Jag tror det får bli en sele också... till de dagar då armarna är lama.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?