Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

jag har en varm ettåring som gärna somnar i sjalen. Jag är gravid och ska ha i augusti så jag har rätt mycket mage nu så det vore skönt att söva honom på ryggen. Nu sitter han gärna i baskryss men det är ju bökigt att ha den store killen på magen. Finns det någon sån enkel knytning där tyget bara går i kryss för ryggen? :?: Han är ett spratteltroll ända tills jag knutit klart då blir han jätte lugn så det vore skönt med en snabbknytning. :babysits:
Av Lillblomma
Snillen spekulerar...

Men jag som är nybörjare tycker mig märka att man "får" knyta lite som man vill. Bara bärare och barn tycker det är bekvämt...
Så det är väl "bara" att knyta sjalen till en åtta (alts en ring som man vrider till en åtte) och sätta en slinga över varje axlel, som med en ryggsäck, så du får krysset på ryggen... (Vill poängtera att jag inte testat det i praktiken...)
Men att ha ett sovande barn i en sån knytning på ryggen känns lite osäkert tycker jag.
Men med en vaken en borde det väl funka. Även om det kanske inte blir optimal avlasning precis...

//A
Användarens profilbild
Av lillvilda
jag får klura å prova :-) oftast sover han bara en kort stund i sjalen om vi är hemma sen lägger jag ner honom och han sover vidare i soffan lr sängen. Han vill vara "liten" ibland och är van att få somna i mei taien sen han var liten så han varvar ner så. Eftersom jag nu köpt en ny fin långsjal blev jag sugen att söva honom i den istället för mei taien.
Av sjaltokan
Har du provat att knyta ryggsäck den kan man ju knyta på bröstet? Eller gör ett omslutet fast bakvänt dvs dra krysset under rumpan först och sen över axlarna och avsluta tibetanskt.

Vet inte hur insatt du är i begreppen men tror det kan finnas beskrivning för båda knytningarna i galleriet.
Av malinka
Jag har för mig att jag sett någon typ av rygg kryss på TBW. Minns inte vad det kallas. Dubbel rebozo kanske :hmm:
Användarens profilbild
Av lillvilda
malinka skrev:Jag har för mig att jag sett någon typ av rygg kryss på TBW. Minns inte vad det kallas. Dubbel rebozo kanske :hmm:
TBW :?: vad är det?
Användarens profilbild
Av lillvilda
malinka skrev:TBW = The Baby Wearer
http://www.thebabywearer.com/
aha..då ska jag titta in där :D tack.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Ryggsäck med tibetanskt avslut? Det tyckte jag funkade bra som gravid och med sprattligt barn :wink:
Användarens profilbild
Av zingo
Den här länken jag tittat på, fast jag brer ut tyget över ryggen innan jag korsar under barnets ben. Så det blir "Ryggsäck med X" :D Det brukar funka att sova i här!
http://www.youtube.com/user/BitsForBairns
Användarens profilbild
Av lillvilda
zingo skrev:Den här länken jag tittat på, fast jag brer ut tyget över ryggen innan jag korsar under barnets ben. Så det blir "Ryggsäck med X" :D Det brukar funka att sova i här!
http://www.youtube.com/user/BitsForBairns
ja jag har sett den länken men tanken har inte slagit mig att jag faktiskt kan bre ut tygen innan jag korsar :D det ska jag prova.

Tack för alla råd ni gett. Här ska övas å övas 8)
Användarens profilbild
Av Scharlott
En lite stadigare variant av ryggsäck:
Knyt i princip som vanlig ryggsäck men bred ut tyget lite mer över barnets rumpa så resultatet blir som på bilden nedan och därmed lite mer avlastande än "traditionell ryggsäck".
Gick det att förstå :hmm:

Bild
Användarens profilbild
Av zingo
Scharlott skrev:En lite stadigare variant av ryggsäck:
Knyt i princip som vanlig ryggsäck men bred ut tyget lite mer över barnets rumpa så resultatet blir som på bilden nedan och därmed lite mer avlastande än "traditionell ryggsäck".

Bild
Det är så jag gör :D ! Bra med bild. :tumup:
Användarens profilbild
Av lillvilda
Scharlott skrev:En lite stadigare variant av ryggsäck:

Bild
ah toppen! :D den ska provas ikväll :vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?