Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Asia
skulle det funka? varför inte?
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag tror att den är alldeles för tunn.
Av Abunai
Det borde väl gå utmärkt. Min kelimalu-meitai är i ett väldigt tunt tyg i axelband och midjeband, och den avlastar ändå bra!
Användarens profilbild
Av Asia
men jag vill ju ha den tunn! hmmmm...
Användarens profilbild
Av Sami
det är eventuella sömmar som blir svagheter så du måste göra alla sömmar noga och kuvertsömmade i fästpunkter...

jag syr ju om Bära Barn knytsjalar till MT och det är ju ett tunnt men starkt tyg...

om man vill så kan man ju lägga en kant som är ca 8 cm som fodring för att få lite stadga i kanterna där man syr fast alla banden och så blir det ju lite er tyg i tjocklek just där det kan behövas...

ska du ha lite battning i tex midje band och axelband kan du ju först sy en liten skida fodral som gör att inte fodergrejset du använder inte ska synas och en lång sjal har ju gott om material att ta av...

kan ju även lägga in ett extra lager just i banden av samma tyg som lite stabilisering...

lycka till!!!

Sami
Av Ponyo
Jag sydde en hybrid av tunt marimekkotyg och lakarnsväv. Jag sydde en massa stickningar för att det skulle bli extra säkert (och dubbelt tyg i sittdelen). Den vägde nästan ingenting, och avlastade jättebra. Men jag upplevde det som att den skar in lite i armarna när jag burit en stund. För att den var så stum i tyget.

Den hybrid som jag sydde efter (och som du såg när vi träffades) är tjockare i tyget, och har lite lite strech i sig. Den var inte det minsta varm att bära i när det var så varmt ute. Men det är klart. Den tunnare var nog svalare. Men jag skulle nog sy MT i lite stabilare tyg nästa gång med.
Användarens profilbild
Av Asia
Tack för tips!

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?