Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jemmah
Tycker mig ha läst att andra har gjort det. Jag har två par mammabyxor som jag fått där "själva byxorna går hela vägen över magen". Byxorna passar bra men jag gillar inte alls modellen upptill. Jag vill hellre ha en mjuk och stretchig mudd att dra över magen :)
Har andra mammabyxor med mudd upptill i bra modell som jag kan använda och rita av. Men tyvärr är jag inte jättevan att sy...

Är det svårt att sy om?
Vilket mudd / trikåtyg ska man välja?
Någon som har tips / beskrivning / bilder på era resultat?
Är det överhuvudtaget värt det att försöka själv?
Användarens profilbild
Av sarahlc
jag sydde på en bred mudd på ett par vanliga jeans. då klippte jag av dem , ganska lågt och sydde igen där dragkedjan suttit. inte alltför svårt, och mycket skönt resultat.
tänk bara på att muddväv ofta har en tendens att sträcka sig och slappa till sig, så gör mudden ganska liten.

Bild

innan jag sydde fast mudden slog jag i öljetter, fast det var lite onödigt. jag har ännu, ett halvår senare inte satt i något snöre. :roll: :lol:

lycka till! :D
Användarens profilbild
Av Jemmah
Tack för tipsen, och kul att se att det blev så snyggt resultat! Undrar just om det är lättare att sy av vanliga lite låga byxor än de höga jag har. Jag kommer ju att måsta klippa bort fickorna, dragkedjan och allt eftersom det sitter så högt upp... och det är ju just det jag inte gillar med dem :hmm:
Nåväl, jag har fått dem gratis och använde dem aldrig förra graviditeten så de lär inte bli använda nu heller om jag inte försöker :roll:

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?