Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av primusbarn
Min första hemsydda Mei Tai.
Jag är faktiskt riktigt nöjd, och den avlastar förvånansvärt bra med tanke på att tyget inte alls lämpar sig för bärande. :D

Bild

Rygg
Bild

... och på mage
Bild
Användarens profilbild
Av Edith
Jättefin! :tumsup:
Användarens profilbild
Av cocine
Jättefin :D
Användarens profilbild
Av Fryle
Vad trevlig den ser ut!
Användarens profilbild
Av Pilotta
Den ser jättefin ut :D
På vilket vis lämpar sig inte tyget?
Har du vadderat midjebältet?
Hur har du fått måtten?
Vad skulle du göra annorlunda om du gjorde den pånytt? (det brukar ju alltid vara nåt som man kommer på i efterhand)
Oj vad många frågor :roll:
Användarens profilbild
Av primusbarn
Pilotta: Tyget är lite glatt och helt stumt, så man måste lägga tyget precis rätt och spänna båda sidor lika mycket annars så skär det in och belastar bara sidan som ligger tightast.

Midjebältet är vadderat med skumgummi och det är jätteskönt, utan vaddering hade det inte varit något vidare.

Måtten tog jag på henne när hon satt i en vanlig långsjal och sedan har jag sett bilder på mei tais här inne som är lite rundade i formen så jag höftade bara till med något.

Det jag skulle göra annorlunda är definitivt att välja ett bättre tyg, något som har lite strech i sig. Kanske göra nästa lite större också eftersom den här är anpassad till en ganska liten bebis.
Senast redigerad av primusbarn den tis jun 10, 2008 10:07, redigerad totalt 1 gånger.

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?