Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av amöba
När jag var liten stickade min morfars fru på stickmaskin. I vuxen ålder har jag sett så superfina maskinstickade grejer och nu är jag nyfiken på att prova själv. Är det svårt? Blir det bra? Vad kan gå fel? Är det svårt att skapa plagg för ett blåbär som jag? Berätta!!!
Användarens profilbild
Av amöba
Tack D! :app: Precis ett sånt svar jag önskade mig. Vad skulle du säga var ett rimligt pris för en maskin? Jag har sett beg till salu för 3000 kr ungefär. Kostar de så pass?

Gärna fler synpunkter och erfarenheter från andra!
Användarens profilbild
Av Helen
Jag borde väl vara gammal räv när det gäller stickmaskiner, men känner mig ganska ringrostig för tillfället. Min mamma sålde stickmaskiner när jag var liten.
Själv har jag en Silverreed 360 med hela kittet stående monterad i butiken...där har den stått oanvänd ett tag.. :oops: Jag har liksom inte tid. Förutom den maskinen ligger det en komplett med dubbelbädd och en massa tillbehör i kartong. :oops:

Fast jag en gång varit lärare i stickmaskin så måste jag i dag ta fram instruktionsboken i bland för enkla saker. Det går snabbt att fräsha upp kunskaperna men när det tar några år mellan man stickar så tappar man en del.

3000kr? Det beror på vad det är för en maskin.
Är det en simpel Toyota eller nått så är det ett rejält överpris. Är det en Silverreed 326-360 så är det ett bra. Är det med dubbelbädd så är det ett kanonpris! Den jag har i låda här kommer jag att ta runt 6000kr för tror jag. Men den har en massa pryttlar till. Överföringssläde mm.

Är det en Brother ska du akta dig. De tillverkas inte mer och det kan vara svårt att få tag i reservdelar.

Det är inte svårt att lära sig sticka. När du lärt dig grunden så bygger du på kunskap efterhand. Testar nya saker.

När det gäller maskprov så ska man sticka och helst tvätta innan man mäter. Det finns speciella linjaler man mäter med så slipper man räkna. Det kan också vara stört omöjligt att räkna sig fram till ett spetsmönster eller liknande komplicerat där maskorna inte längre ligger snyggt på rad.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av amöba
Mamasamueli skrev:---paketpris på 16 000---
:whut:
Man får många stickade plagg - t.o.m ett helt gäng märkesplagg - för så många pengar :shock: ;) Fast jag är fortfarande sugen på att testa. Låter som att det vore bra att gå en kurs om man kan hitta en sån!

Tack raringar!

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?