Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av legenden29
Jaaa, vi har ett sånt där skötbord på badkaret o tygblöjorna får ju inte plats. Ingen hylla i närheten o borra i väggarna går INTE, det är förbjudet här hemma. Så hur ska jag göra? Tipsa mig! Överös mig med bilder på era hörnor. Vad har ni sytt? Vilka mönster har ni använt? Min fantasi är slut (ammar, så jag skyller på det, då...)
Av vickan1976
Kan du inte hänga något från taket?
Det finns ju korgar med en stor längst ner och en mindre ovanpå och en ännu mindre högst upp som hänger i kedjor. Har tyvärr inte att visa, men hoppas du förstår vad jag menar. Den kan man ju hänga på en krok i taket.
Av legenden29
Vi har en grej som hänger från taket men det är någe slags träskiva där som inte tål så tunga saker o med alla tygblöjor, inlägg, tvättlappar etc så blir det lite för tungt. Funderar på en sån där tyggarderob som man kan köpa på IKEA, med flera fack i. Den kan jag kanske hänga på handdukstorken, som ju bara är prydnad här hos oss, eftersom frun i huset (aka ME, myself and I) anser att handdukar torkar ändå, utan att energi slösas). Undrar hur mycket en handdukstork eg tål....
Av herilane
Vi har aldrig haft skötbord utan skötmatta på golvet i vardagsrummet (med öppen planlösning så det är nära till handfatet i köket för att tvätta händerna). Och blöjorna ligger i en stor korg bredvid. Ovanpå den sitter en mindre korg med tillbehör såsom fleeceinlägg, ytterbyxor, tvättlappar etc. Väldigt portabelt, så man kan lyfta upp korgen till köksbordet när man viker nytvättade blöjor.
Användarens profilbild
Av Shuna76
Jag tror nog en handukstork klarar tyngden av ett gäng tygblöjor..:) Såg förresten en grej på Ö&B idag..såg ut typ som de här facken man hänger på stolsryggen i bilen som ungarna kan ha grejer i..kan du inte sy nåt sånt? Fast med lite större fack? KKe till & med går att göra så den kan hänga på sidan av skötbordet..:)
Användarens profilbild
Av Suskiv
Vi har ingetskörbord. Blöjorna ligger i en trådback i en hylla i vardagsrummet. Inte snyggt, men praktiskt
Av legenden29
Jag är så trött på att kånka 12-kilos kille o alla blöta blöjor 4 trappor ner till tvättstugan (ingen hiss såklart). Funderar allvarligt på att köpa en tvättmaskin o då bygga en del att sätta på, med hyllor o allt. Tack för alla svar iallafall!
Användarens profilbild
Av milimina
innan vi flyttade till hus hade vi tänkt ha ett skötbord (tvättbjörne) på badkaret och hade då samma problem som du när det gäller förvaringen. då kom jag på att man kan köpa de där hängande förvaringarna på ikea att ha blöjor, salvor och ombyteskläder i. det hade nog funkat utmärkt men blev aldrig använt 8) vi hann flytta och under tiden vi var utan hus och skötbord hade vi skötplats i köket :lol:

om du ska köpa en tvättmaskin (jag förstår dig!!!) så blir det ju jättebra med skötplats ovanpå den! frågan är väl hur du ska förankra den om du inte får skruva i väggarna, för alla maskiner skakar ju när de centrifugerar... :roll: vi har våra under väggfasta bänkar men man kan förstås bygga som ett skåp runt så själva skötdelen står på egna ben.

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?