Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fina
Knyttet & K skrev:Josefina - Det röda, menar du det med vita blommor? Det är inte så stor bit, ca 70 bred och 40 hög. Det är fållat i nederkant, så man kan få ut någon cm till om man sprättar fållen. Jag är som sagt inte hundra på att jag vill byta bort det. Jag har funderat lite på att sy en MT av det, men jag behöver bara halva biten till det. Så halva finns iaf om man vill sy något pyttelitet :lol:
Jag ska grunna någon dag på det rosa/orangea. Vad det gäller det röda så fr jag väl sy något yttepyttigt då! :wink: (eventuellt)
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Jag skall försöka hinna med att ta en djupdykning i mitt förråd på lördag. Har med all säkerhet en del som inte är så intressant här iaf. Kanske inte nån annanstans heller iofs......
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Knyttet & K skrev:Velour.
Bild
Den randiga och den i petrolfärg.... hur stora bitar?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
florin skrev:Knyttet: Det gröna tyget med de vita löven älskar jag! Vill du byta mot nått?
Du såg att det är lite missfärgat? Jag byter gärna om du vill ha det ändå.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Knyttet: vilka gömmor du sitter på.
Stretchfrotte - mörklila och turkos är underbara
ostretchig frotte - underbar
det blågröna nere till vänster på retro bilden - same same.... :D

Jag gör en djupdykning på lördag som sagt och ser vad jag kan hitta......
Användarens profilbild
Av McMorrigan
ernamalin skrev:
McMorrigan skrev:
ernamalin skrev:
McMorrigan skrev:Hittade lite mer tyg som jag kan byta bort!

två först är trikåtyger. Den andra har jag även i brunt på bilden nedanför.
tyg tre är lite tjockare av typ lite grövre byxtyg. Den fjärde är lite som bäckebölja fat mindre! (Kan för mitt liv inte komma på vad det heter just nu!!)
Bild

Bild
Åh, vad är du ute efter?
Vill ju ha det bruna trikåtyget och det första trikåtyget
Det bruna är nog över två meter tror jag.... :floet2:
Du menar det blå? Det är också en rätt stor bit men jag ska mäta ordenligt.
Vad har du att erbjuda? :wink:
Har lagt in bilder på sid 7 i tråden men har nog mer om det inte är något som passar :wink:
Pirattyget hadejag visst redan frågat hur stor bit det var.... Men har missat om du svarade....?
Annars var det liksom inget som klickade...... Fram med mera! :wink:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
McMorrigan - Det randiga är 70 cm på full bredd.
Är det den grönblå längst ner du menar? Den är 70 cm på full bredd den med.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Knyttet & K skrev:McMorrigan - Det randiga är 70 cm på full bredd.
Nej, jag menade den längst till vänster i översta raden! :D Jag är lite sugen på dem..... Hade jag ngt upplagt som du vill ha? Vad ksulle du annars vilja ha?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
McMorrigan skrev:
Knyttet & K skrev:McMorrigan - Det randiga är 70 cm på full bredd.
Nej, jag menade den längst till vänster i översta raden! :D Jag är lite sugen på dem..... Hade jag ngt upplagt som du vill ha? Vad ksulle du annars vilja ha?
Jamen det var ju bättre. Det har jag massor av :lol:
En bit som är 80x80, en som är 50x70 och så ung 3 m på full bredd :lol:

Den gula velouren vill jag ju ha, jag ska kolla om det var något mer jag kan tänka mig.

Nu har jag kollat. Jättemjukt jeanstyg behöver jag också, så det tar jag gärna. Hur stort är det?
Senast redigerad av Knyttet & K den tor apr 24, 2008 23:29, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av äpplebus
Knyttet & K skrev:Bild
Ostretchig frotté
Intresserad av detta. Hur stort är tyget?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Äpplebus - Det är ung 2 m långt och kanske 1,20 brett. Jag mäter exakt imorgon. Nu ska jag röja upp alla tyger som invaderar lägenheten och gå och lägga mig.
Av Marine78
Knyttet & K skrev:Velour.
Bild

Bild
Det ljusrosa tyget är joggingtyg

Bild
Rosa 70-talsvelour. Det känns som att det är mer bomull i det än den man oftast köper idag, men det är inte bomullsvelour tror jag. Färgen är inte riktigt rätt, den är mer åt leverhållet. Jag har vinröd också, men den glömde jag fota.
Är intresserad utav den Petrolfärgade velouren (eller det kanske inte är petrol?) den turkosa strechfrottén samt trikån i tvåfärgat blått tror jag det var eller så...

Du efterlyste ett orange/blårandigt tyg. Jag har nog inte det du söker men ett liknande kanske, fast jag tycker i och för sig att de "blå" ränderna är mer åt lila/lavendelblått:

Bild
Användarens profilbild
Av florin
Knyttet & K skrev:
florin skrev:Knyttet: Det gröna tyget med de vita löven älskar jag! Vill du byta mot nått?
Nu såg jag det... Så synd för detta mönster är ju underbart.... Orkar du släpa med dig det hit när du kommer nån gång så kikar jag gärna på det i alla fall. kanske tycker jag inte att det stör men det är så svårt att avgöra på foto...
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
florin skrev:
Knyttet & K skrev:
Nu såg jag det... Så synd för detta mönster är ju underbart.... Orkar du släpa med dig det hit när du kommer nån gång så kikar jag gärna på det i alla fall. kanske tycker jag inte att det stör men det är så svårt att avgöra på foto...
Absolut! Jag tar med det när jag kommer :D
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 23

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?