Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Funkar det? Jag vill ha en sjysst regnkappa och funderar på att ge mig på att sy en själv. Visst var det någon som sytt galonisar i vaxduk? Står de emot mycket regn? Och var köper man sånt där att täta sömmarna med?
Användarens profilbild
Av kattta
Kapar tråden och lägger till ngn fråga:

*Ni som sytt regnkläder i vaxduk, är det "Riktig" vaxduk ni använt, eller har ngn även använd sådandär plastadbomull "nästan-vaxduk" ?

- hur har det funkat i sådanafall?
Den känns ju mycket smidigare och finns oftast i fler fina mönster än vanlig vaxduk.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Jag har sytt galonisar, inte jacka. :)

Bild

Och vantar:
Bild

Jag sydde i Acrylatväv från Åhlens.

Sen kan man täta sömmarna med Liquiseam (köpes till exempel på C O)

Bild

Jag tycker det funkar utmärkt! :D
Användarens profilbild
Av Kusmi
Vilken cool ide!
Användarens profilbild
Av funshine
Var har ni hittat mönster? Hittade ett mönster på vinterkläder funderar om man kan använda det eller om det blir bylsigt då det är tänkt att användas foder till det mönstret.
Användarens profilbild
Av stampe
funshine skrev:Var har ni hittat mönster? Hittade ett mönster på vinterkläder funderar om man kan använda det eller om det blir bylsigt då det är tänkt att användas foder till det mönstret.
Jag ritade av ett par andra regnbyxor som vi har hemma och la till lite så det skulle bli rätt storlek.
Användarens profilbild
Av knutis
kul idé!! :D
Här som alla galonbyxor är urväxta inför lerig vår. Ska jag komma ihåg... :notes:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
*tass*
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Lite OT, men hur tvättar man dessa tyger? Går de att tvätta? Vissa ska bara torkas av, eller hur? Har köpt vaxduk på Åhléns, sån där mer tygig variant, men kollade aldrig tvättrådet... Kan jag sy utan att tvätta först eller krymper det?
Användarens profilbild
Av Kusmi
Önskar att jag satt igång med något projekt, men nej det har jag inte.
Användarens profilbild
Av puppan
Mamma Eli skrev:Lite OT, men hur tvättar man dessa tyger? Går de att tvätta? Vissa ska bara torkas av, eller hur? Har köpt vaxduk på Åhléns, sån där mer tygig variant, men kollade aldrig tvättrådet... Kan jag sy utan att tvätta först eller krymper det?
Undrar jag med! Jag har köpt sådan fin rosa som zazi har sytt galonisar av. :lol:
Användarens profilbild
Av funshine
zazi hur långt räcker en tub med liqisole? De ser ganska små ut.
Användarens profilbild
Av Annika80
Mamma Eli skrev:Lite OT, men hur tvättar man dessa tyger? Går de att tvätta? Vissa ska bara torkas av, eller hur? Har köpt vaxduk på Åhléns, sån där mer tygig variant, men kollade aldrig tvättrådet... Kan jag sy utan att tvätta först eller krymper det?
Det krymper inte och jag har tvättat sånt från Åhlens i 40 grader.
Är det ett mörkt tyg så kan det blekas efter några tvättar

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?