Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av suramin
malinka skrev:suramin: Gör du en knut över bröstet? I så fall är det bra att spänna fållarna på sjalen och kontrollera hur barnet sitter innan du går vidare i knytningen. Jag brukar ta tag under lillkillens fötter och trycka dem uppåt så kommer han i rätt position.
Testade och det blev ngt bättre. Måste bara skaffa mig ngt halsband som lilla S kan pilla lite på medan jag knyter. Hon är nämligen inte alls road utan kastar sig åt alla möjliga håll och kanter. Idag drog jag i desperation på mig makens vintermössa och då gick det bättre att knyta..men den kan jag ju inte bära med mig överallt :wink:
Användarens profilbild
Av Smilla103
dagdrömmare skrev:Jag använder ett mellanting mellan ryggsäck och omslutet rätt mycke.

Som denna ungefär http://www.youtube.com/watch?v=7zEpAOgY ... re=related den är lite hackig.

Så här gör jag

När jag har henne på ryggen så tar jag den vänstra delen över min vänstra axel och den högra sjaländen har jag kvar nere under högra armen som vanligt omslutet

Sen drar jag fram båda ändarna och spänner, korsar sen den högra över den vänstra (du kan även göra en knut om du föredrar det) och håller fast den övdre (del som inte kommer från axeln) mellan mina knän.

Sen tar jag den undre delen (den som kommer från min vänstra axeln) och sprider ut den över min högra arm och drar bak dem över barnet till min västra hand. Spänn och dra fram under barnets vänstra ben. Dena ände håller jag sedan fast mellan knäna

(nu sitter barnet i ett enkelt kryss)

oSen tar jag den andra delen som jag tidigare höll fast med knäna och dra bak den på min vänstra sida under min arm över barnets vänstra ben och under det högra och fram

spänn igen och knyt :-)

Hängde ni med? :-)

Det går snabbare än omslutet men känns säkrare än ryggsäck då tyget inte kan åka upp över rumpan

Det här måste jag testa! Det har hänt mig en gång att ryggsäcken åkt upp i ryggen...så jag gör alltid omslutet (lite jobbigt när man bara ska ut och kissa hunden innan frukost)...så detta ska jag prova!!
Användarens profilbild
Av dagdrömmare
Smillan berätta gärna hur det gick när du testat :-)

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?