Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mari_tres
Det där såg ju intressant ut... men jag undrar om det är skönt att ligga så? Eller att bära så... :lol: men det gick ju snabbt iallafall!
Användarens profilbild
Av dagdrömmare
Ja det ser ju inte så bekvämt ut för barnet och verkar ju rätt knöligt för bäraren med men häftigt :-)
Av eamane
Såg ut att kunna göra ont vid halsen på henne tyckte jag om inte annat...
Användarens profilbild
Av nevin
Hehe, det där måste jag prova med min lilleman som gärna ligger i vagga på framsidan! Han ser ut att ligga obekvämt, men somnar på studs och verkar väldigt nöjd, så det borde fungera!
Användarens profilbild
Av dagdrömmare
nevin skrev:Hehe, det där måste jag prova med min lilleman som gärna ligger i vagga på framsidan! Han ser ut att ligga obekvämt, men somnar på studs och verkar väldigt nöjd, så det borde fungera!
Då måste du berätta hur det gick och visa gärna bilder :-)
Användarens profilbild
Av nevin
Om ni låtsas att ni inte ser min hängiga mage, sura min och allmänt säckiga framtoning kan jag ju börja med vaggan på magen (fast den är lite för sittande, han brukar hamna i bättre vaggställning....: Så här ser det ut med en pojke som väger omkring 11 kg, och är närmare 75 cm lång! Och notera den lilla bara rumpan där innanför, vi tog ingen blöja för vi skulle bara ta kort, men så somnade herrn och sov en stund. Som tur är så kissade han inget på mig iallafall!

Bild
Användarens profilbild
Av idun83
såg lite läskigt ut... :shock:
Användarens profilbild
Av Lillmonster
Det såg ju väldigt smidigt ut och lätt att få upp s a s. Men... Det såg inte ett dugg bekvämt ut vid halsen på henne. Det såg ut att skära in så jag kan tänka mig att man inte bär så där länge utan mer korta sträckor.

Men jag ska kanske prova på Lilleman här när han är pigg på det. :D
Användarens profilbild
Av nevin
Nu har jag övat med en jättestor och tung nalle några dagar, så det är dags att testa med liten vild pojke. Jag ska se om någon kan ta kort på det hela imorgon, så kanske det kan komma kort på det hela då!
Användarens profilbild
Av Beckah82
Vaddå obekvämt? jag tycker det såg ut som hen låg jättemysigt där bak.

Men visst, kanske inte så bärarvänligt :-) men en liten stund så och lätt att knyta ner barnet sen också när det somnat.
Användarens profilbild
Av nevin
Jag provade med ringsjalen, öppnade den helt och slängde upp Von dregel som på filmen, men sjalen var för smal. Tog då ett lakan och vek på mitten och se det var riktigt smidigt! Det kändes inte alls konstigt eller läskigt, trots att VD först vägrade ligga ner utan försökte sitta därbak..... Men det var inga problem att slänga upp honom, och när han väl fattade att det var ligga han skulle göra var han nöjd så!

Bildbevis kommer här då!

Först en bild bakifrån, fötterna på min vänstra sida:
Bild

Det här visar (spegelvänt) hans rumpa och fötter:
Bild

Och här är hur det ser ut åt sidan där huvudet ligger:
Bild

Och så uppe vid min hals (igga den stora knuten, lakan är svåra att knyta snyggt...)Bild
Användarens profilbild
Av dagdrömmare
Men det såg ju mycke bättre ut än på filmen, måste prova jag med få se om tösen går med på att ligga ner
Användarens profilbild
Av Beckah82
Jag provade med en dubbelvikt rebozo. inte poppis hos Alvin ;-) men kanske en yngre bebis :-) eller en som ska sova hehe.
Användarens profilbild
Av jag71
JAg provad med en ringsajl men det gick inte alls. Trodde jag ahde förstora barn men det kanske var för smal sjal. FÅ se om jag kan få A att vara försökskanin i morgon för O vill nog inte (det är första gången hon inte velat vara med då jag provat olika knytningar så den fick inte ens halvt godkänt av O :lol: :roll: )

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?