Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av våg
Hur får man till manducan på höften? Nån som har bild?

Har följt instruktionen men det känns osäkert. Lillen hänger åt ena sidan och jag får ont av midjebältet som trycker upp mot revbenen :cry: Är nybörjare och gör säkerligen fel på något vis.

Midjebältet trycker på höftbenen så att det blir ömt när jag har lillen mot magen..vad gör jag för fel?
Tacksam för hjälp
Användarens profilbild
Av nevin
Hmm, jag provade lite nu, men lillen sover så det blev utan bebis. Jag måste testa imorgon med honom, han är ju rätt stor så han är så stadig att han hålelr sig upprätt ändå. Hur gammal är din bebis?

Jag får inte midjebältet upp mot revbenen, jag drar åt rätt bra när jag sätter den på plats, så det kanske kan bero på att den är lite för löst åtdragen?

Jag ska som sagt prova imorgon kväll och se om jag kan få någon att fota det hela! Så får vi se hur det ser ut :)
Av våg
Lillen är 4½ månad.
Jag har dragit åt midjebältet allt som går :lol:
Användarens profilbild
Av nevin
Hmm, ja, jag ska testa imorgon, så får vi se om jag upplever det likadant med lite tyngd i den med!
Användarens profilbild
Av telistant
Jag har burit min 8 månaders kille på höften med manducan och det gick jättebra, så jag vet att det går. Men han är också stadig men vill däremot ofta åt sitt eget håll.

Om du får höftbältet mot revbenen är det definitivt för långt upp. Prova längre ner, eller åker det upp fast det är max åtdraget. Kan höftbältet vara för stort?

Om han sitter snett kanske han ska sitta lite mer fram på magen så han inte måste ducka för din arm och därför luta sig åt sidan. Kanske måste du dra åt axelbanden lite till?
Användarens profilbild
Av nevin
Nu har jag provat också, och det är inga problem med bältet, men däremot tyckte jag inte om hur axelbandet hamnade på min hals..... Men det gick inget bra att prova den på det här sättet, min lilla ligist ville hellre krypa omkring på golvet, eller åtminstone inte sitta där i....
Men jag kan hålla med om att den nog sitter för högt om du får midjebältet mot revbenen, testa ganska mycket längre ner och dra åt ordentligt.

Så här såg det ut iallafall (kräver mer övning från min sida helt klart)

Först en bild på hur medgörlig den lilla ligisten var:
Bild

Och en från sidan, så man ser hur han sitter, ganska okej för att vara första gången iallafall:

http://archive1.pixbox.se/arkivet/synli ... 736979.jpg

Framifrån ser man hur katastrofartat det ser ut.....
Bild

Och vid halsen då:
Bild
Av våg
Vilken söt ligist du har :D
Tack för bilderna.. ska prova imorgon och se hur det går.

Jag skrev fel tidigare :? .. det är bältet som kommer runt magen som trycker mot revbenen. Men ska göra ett nytt försök.
Av våg
Nu har jag provat med lilltjejen och det fungerade betydligt bättre än gången innan. Kändes bra att ha dessa bilder att se :)
Tidigare spände jag inte åt manducan tillräckligt :oops:
Tack för hjälpen :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?