Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av suramin
Jag behöver ryggsäckshjälp. Jag får bara inte till det. Tyget åker upp under rumpan. Jag får det inte tillräckligt hårt upptill utan hon lutar bak och sedan så skär alla fållar in i mina axlar oavsett om jag korsar eller inte. Har ni ngra smarta fixartips? (närmsta sjalträff 16 mil bort så det är ingen idé att tipsa om det ;-))

Sedan undrar jag hur ni andra med stora bröst bär er åt när ni ska korsa fram? Jag upplever att det skär in under armarna men jag kan inte flytta ner korset för då är brösten ivägen :-D

:help:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Det är inte helt lätt med rumpan jag kan berätta att rumpan åker rätt lätt ut ... mitt tips är följande ... när du ska har barnet där bak o ska lägga sjalen över dina axlar se till att ha tyget som är under rumpan underst o gärna med kanten in mot din hals ... då blir den än mer skål formad..

Fråga är oxå hur mycket tyg har du under rumpan? det är klar för del med mer tyg ...

hur svingar du upp barnet på ryggen ?? jag tycker att bäst resultat med mindre barn är att kokonga in barnet jätte noga o klart tajt o se'n svinga .. med större barn är att svinga barn först o sjal se'n som jag visar här

Det gäller att träna men man kan ju fuska o inte alls bry sig om under rumpan när man bär lite snabbt ! tibetans med loop

Det är så här med en loop om barnets bröstkorg
Hoppas det hjälper nått !
Lycka till !
Av suramin
trollmamma skrev:Det är inte helt lätt med rumpan jag kan berätta att rumpan åker rätt lätt ut ... mitt tips är följande ... när du ska har barnet där bak o ska lägga sjalen över dina axlar se till att ha tyget som är under rumpan underst o gärna med kanten in mot din hals ... då blir den än mer skål formad..

Fråga är oxå hur mycket tyg har du under rumpan? det är klar för del med mer tyg ...

hur svingar du upp barnet på ryggen ?? jag tycker att bäst resultat med mindre barn är att kokonga in barnet jätte noga o klart tajt o se'n svinga .. med större barn är att svinga barn först o sjal se'n som jag visar här

Det gäller att träna men man kan ju fuska o inte alls bry sig om under rumpan när man bär lite snabbt ! tibetans med loop

Det är så här med en loop om barnets bröstkorg
Hoppas det hjälper nått !
Lycka till !
Det första tipset fattar jag inte alls, alltså tyget under rumpan underst osv.
Jag svingar sjal och barn samtidigt. Kanske påverkar det? Sedan har jag en sprattelmaja, så såfort jag får henne att "sitta" i sjalen så trycker hon ifrån med benen så att de hänger rätt ner... jag tror helt enkelt inte att jag får henne att sitta tillräckligt innan jag låser, eller?
Användarens profilbild
Av frida
suramin skrev:

Jag svingar sjal och barn samtidigt. Kanske påverkar det? Sedan har jag en sprattelmaja, så såfort jag får henne att "sitta" i sjalen så trycker hon ifrån med benen så att de hänger rätt ner... jag tror helt enkelt inte att jag får henne att sitta tillräckligt innan jag låser, eller?
Tyget under rumpan, försöker förklara mer:) Sikta på att ha barnets rumpa mitt på sjalen, då blir det ordentligt med tyg under rumpa och ben. När barnet är uppe börja med att dra åt kanterna (undre först!) Den undre kanten drar du närmast din hals. Resten av tyget kommer sen ovanpå liksom. Tighta sen åt resten av tyget.
Tibetanskt avslut, toppen för tuttar ;) : http://www.sjalbarn.se/knyta.php
Vet inte hur gammalt ditt barn är men prova att ha på dig ett halsband eller roligt hårspänne som hon kan pilla med medan du knyter
Lycka till!
Av suramin
frida skrev:
suramin skrev:

Tyget under rumpan, försöker förklara mer:) Sikta på att ha barnets rumpa mitt på sjalen, då blir det ordentligt med tyg under rumpa och ben. När barnet är uppe börja med att dra åt kanterna (undre först!) Den undre kanten drar du närmast din hals. Resten av tyget kommer sen ovanpå liksom. Tighta sen åt resten av tyget.
Vet inte hur gammalt ditt barn är men prova att ha på dig ett halsband eller roligt hårspänne som hon kan pilla med medan du knyter
Lycka till!

aha :idea: Nu fattar jag undre kanten osv... det måste testas så snart bebis har vaknat. Måste nog lära mig tibetanskt (eller hoppas på att tuttarna minskar lite i omfång när amningen är avklarad :wink: )..
Av suramin
suramin skrev:
frida skrev:
suramin skrev:

Lycka till!

aha :idea: Nu fattar jag undre kanten osv... det måste testas så snart bebis har vaknat. Måste nog lära mig tibetanskt (eller hoppas på att tuttarna minskar lite i omfång när amningen är avklarad :wink: )..

nu har jag testat ryggsäck med era tips och det blev ju jättebra :D Nu fattar jag varför så många knyter ryggsäck

hatten av och :urule: till alla knytexperter :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?